  • Data: 2006-07-28 22:01:10
    Temat: Re: Policja - uprawnienia podczas kontroli drogowej
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Zauważ, że ŚPB można użyć w celu wymuszenia zachowania
    > zgodnego z prawem. Odmowa wydania prawa jazdy jest typowym przykładem
    > tzw. biernego oporu.

    > Każdego, którego ma prawo zgodnie z przepisami zażądać. Tak naprawdę, to
    > w zależności od okoliczności może to być w zasadzie każdy dokument.
    > Kwestia odpowiedniego kontekstu zdarzenia. W każdym razie nie przychodzi
    > mi chwilowo do głowy żaden wyjątek.

    E.. mam dowód osobisty. jest nieważny. Policjant siłą odbier mi ten dowód?

    Mam prawo jazdy. Nieważne, Policja odbiera? Bo?
    Bo kieruje - mandat za brak uprawnień, ale nie zabeanie kwitu.
    A co gdy mam dokument nieważny, ale nim się nie posługuje - leży sobie.
    też odbiera się siłą?
    A karta wędkarska i rowerowa?

    Może sprowadzam do absurdu, ale jak nie chce pokazac, to co najwyżej
    mandat lub dołek, ale nie siłowe rozwiązania.
    MZ