  • Data: 2006-07-28 22:44:05
    Temat: Re: Policja - uprawnienia podczas kontroli drogowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    news:eae17n$s3b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > E.. mam dowód osobisty. jest nieważny. Policjant siłą odbier mi ten dowód?

    Źle się zrozumieliśmy. By zatrzymać komuś dokument muszą istnieć wynkajace z
    prtzepisów przesłanki. Zasadniczo w odniesieniu do wodou osobistego nie ma
    przepisów nakazujacych ich zatrzymywanie po utracie ważności. Ale jeśli będzie
    podejrzenie,m że masz sfałszowany dowód osobisty, to wówczas policjant może Ci
    go siła odebrać.

    > Mam prawo jazdy. Nieważne, Policja odbiera? Bo?
    > Bo kieruje - mandat za brak uprawnień, ale nie zabeanie kwitu.
    > A co gdy mam dokument nieważny, ale nim się nie posługuje - leży sobie. też
    > odbiera się siłą?
    > A karta wędkarska i rowerowa?
    >
    > Może sprowadzam do absurdu, ale jak nie chce pokazac, to co najwyżej mandat
    > lub dołek, ale nie siłowe rozwiązania.

    To Ty sprowadzasz to do absurdu. Istnieją przepisy określające sposób
    postępowania z niektórymi dokumentami. Warunki zatrzymania prawa jazdy czy
    dowodu rejestracyjnego określa ustawa.

    Jest też pewna spora kategoria dokumentów, których zatrzymywania w trybie
    administracyjnym nie przewidziano w ogóle. Ale to nie oznacza, ze w wypadku
    podejrzenia popełnienia przestępstwa nie może dość do zatrzymania takiego
    dokumentu w trybie procesu karnego.