    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja gospodarcza
    Date: Sun, 11 Apr 2004 12:43:15 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc108.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    wiadomości news:c5a18i$27gp$1@news2.ipartners.pl...

    > To wytłumacz mi, jak zwykła instalacja Windows jest w stanie 'wysłać na
    > port' całą zawartość dysku? Zwłaszcza, że mogą być tam np. linuxowe
    > partycje, które dla wingrozy (bez specjalnych dodatków) nie istnieją.

    Linuxa znam bardzo pobieżnie, więc się nie podejmuję polemiki.
    Kilkukrotnie uczestniczyłem w podobnych operacjach wykonywanych przez
    biegłych i to działa. Nie wiem jak, bo nie mam bezpośredniego dostępu do
    takiej nagrywarki, więc nigdy mi się nie chciał zgłębiać tej tajemnicy. U
    nas w całym powiecie jest tylko jedna i ma ją Urząd Kontroli Skarbowej. Od
    nich informatyk ją obsługuje. Jeśli z jakiś powodów się tego nie da w ten
    sposób tego zrobić, to zostaje wziąć cały komputer. Do zabezpieczanego
    komputera żadnych dyskietek ani płyt nie powinno się wkładać.

    > Jedyne sensowne rozwiązanie to uruchomienie narzędzia z
    > płytki/dyskietki, które zrobi kompletną kopię dysku - sektor po
    > sektorze, od pierwszego do ostatniego.

    Nie zawsze. Ty na to patrzysz z punktu widzenia ścigania nielegalnego
    oprogramowania. Ale pamiętaj, że komputery, to nie tylko nielegalne
    oprogramowanie. Jeśli idziemy do oszusta lub fałszerza, to na diabła nam
    kopia jego dysku? Czasem wystarczy zabezpieczyć zaledwie kilka plików. W
    wypadku oszustwa na allegro, to niekiedy wystarczy zabezpieczyć
    korespondencję, więc w sumie jeden plik dbx.

    > Jeśli zachodzi podejrzenie, że program z dyskietki coś na dysku zmieniu,
    > to równie dobrze można coś zmienić używając zwykłych poleceń
    systemowych.

    No ale pliku zawierającego wektorowy rysunek banknotu, to raczej nie
    wklepiesz z klawiatury. Albo zgoła danych księgowych spółki w programie
    księgowym. To wszystko zależy od celu naszej operacji.

    > No, chyba że dla 'wymiaru sprawiedliwości' istnieje tylko M$ Windows - a
    > reszta sytruktur danych jest olewana ;)

    Nie, choć jest to najpopularniejszy system.