eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPogrzeb na cmentarzu › Re: Pogrzeb na cmentarzu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <rnvdek$gif$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <5fa3d2fe$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <cxza9qrcdlt9$.1nwfguqz9fvm3$.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <cxza9qrcdlt9$.1nwfguqz9fvm3$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Pogrzeb na cmentarzu
    Date: Thu, 5 Nov 2020 14:28:13 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 75
    Message-ID: <5fa3fdee$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.129.45
    X-Trace: 1604582894 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.30.129.45:57298
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4140
    X-Received-Body-CRC: 3809539047
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:803447
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:cxza9qrcdlt9$.1nwfguqz9fvm3$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Thu, 5 Nov 2020 12:25:02 +0100, J.F. napisał(a):
    >>> Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał status HEAD, więc
    >>> kosztował suwerena jeszcze więcej.
    >
    >> W jaki sposob ? Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage
    >> przynalezna ochrone ...
    >> moze i taniej niz samochodami ...

    >Cycat z artykułu o Kuchcińskim, ale procedura ta sama:
    >https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/onet-ujaw
    nia-ile-kosztowaly-loty-marszalka-marka-kuchcinskieg
    o/ert748b
    >"Tak się składa, że wszystkie loty Kuchcińskiego w tym okresie mają
    >status
    >HEAD, a zatem objęte są szczególnym zabezpieczeniem, przysługującym
    >najważniejszym osobom w państwie. Status lotu HEAD nadaje Służba
    >Ochrony
    >Państwa.
    >- Samolot ma wówczas pierwszeństwo podczas startu, lądowania i
    >kołowania.
    >Kiedy taki lot ma miejsce z Warszawy w piątek po południu, to czasem
    >nawet
    >sześć pasażerskich samolotów musi stać, by przepuścić HEAD-a -
    >opowiada
    >gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Tak, ale przez to lot rzadowy HEAD jest tanszy, za to cywilne loty
    drozsze :-)

    >Status HEAD to też dodatkowe koszty. Dla przykładu -- jeśli marszałek
    >Kuchciński zgłasza zapotrzebowanie na lot samolotem CASA z Warszawy
    >do
    >Rzeszowa o statusie HEAD, to rozkaz trafia do dowódcy 8. Bazy
    >Lotnictwa
    >Transportowego w Krakowie, gdzie stacjonują te maszyny. Dowódca bazy
    >po
    >otrzymaniu zapotrzebowania powołuje komisję złożoną z pilotów i
    >techników,
    >którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    No, moze to sa i koszty, ale mechanicy maja pensje/zold, aby te
    maszyny byly sprawne.

    Staranna nadprogramowa inspekcja ? Oczywiscie kosztuje.

    >Aby zostały one dopuszczone do lotów o statusie HEAD, muszą być
    >stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    >pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki
    >do
    >przewozu VIP-ów.

    Akurat premier chyba polecial czyms czesciej uzywanym, wiec nie
    wymagajacym przerobek.

    >Potem oba samoloty czekają jeszcze tzw. próba silnikowa oraz próbny
    >oblot.
    >Każdy lot próbny trwa około pół godziny. Na koniec, jeśli komisja nie
    >wykryła awarii, maszyny są plombowane i czekają na sygnał do startu.

    >Kilka godzin przed wylotem Kuchcińskiego jedna z maszyn
    >przygotowanych do
    >lotu HEAD wykonuje pusty lot z Krakowa do Warszawy (ok. 1 godz.) lub
    >też z
    >Krakowa do Rzeszowa (ok. 30 min), jeśli marszałek zaczyna podróż w
    >tym
    >mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku
    >w
    >krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."

    Myslisz, ze wyslali drugi samolot do Wroclawia, aby czekal tak na
    wszelki wypadek ?
    Byc moze ... przepisy rzecz swieta :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1