    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 1 Oct 2016 12:51:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    From: WS <L...@c...pl>

    On Friday, September 30, 2016 at 7:23:46 PM UTC+2, Stokrotka wrote:

    > Jesteś bezczelny. Jeśli nie weźmiesz położenia lokalu pod uwagę, czyli jeśli
    > nie ma wspułczynnika, to lokale wewnętszne nie zapłacą za ogżewanie nic, a
    > zewnętszne ogżeją w praktyce cały blok. A z założenia istnienia wspulnoty,
    > (lub spułdzielni) ogżewanie jak inne koszty mają być płacone tak samo.

    No coz, obawiam sie, ze tak Ci sie tylko wydaje. Zobacz oferty sprzedazy nowych
    mieszkan. Praktycznie wszystkie maja licznik ciepla, albo np. grzanie gazem z wlasnym
    kotlem dwufunkcyjnym, co na jedno wychodzi. Kazdy placi tylko za cieplo ktore pobral.
    Nie chce mi sie szukac, czy takie opomiarowanie nie jest nawet wymuszone odgornie
    przepisami.
    Kupujac dom, mieszkanie itp nalezy brac pod uwage koszty utrzymania, ja np. nie
    narzekam, ze moj domek ma wszystkie sciany nieogrzewane ;)

    Co do grzania sasiadow, to tez tak zle to nie wyglada, faktycznym problemem sa
    niezamieskane mieszkania, gdzie temp. mozna zmniejszyc do kilku(nastu) stopni.
    Jesli ktos mieszka, to juz tak prosto nie jest. Zeby cieplo przeplywalo musi byc
    roznica temperatur, wiec nie ma opcji, zeby grzac sie od sasiadow i miec tak cieplo
    jak oni. Jesli temp sa rowne, to cieplo nie przeplywa...

    Tak
    > więc opierając się tylko na podzielniku koszty nie będą rozłożone tak samo,
    > a będą pszybliżać zużycie ciepła .

    Taka jest idea stosowania podzielnikow - kazdy placi za zuzyte cieplo - jest to
    znacznie tansza wersja liczniko ciepla.

    Nie, w podz. masz prosto - pobrales sobie cieplo, zaplaciles za nie, mozesz wypuscic
    otwartym oknem... Jak przy liczniku...

    > Dzielenie ogżewania według złużycia samego ciepła jest niezgodne z prawem.

    Zacytujesz to prawo? Wszystkie nowe budynki tak sie rozliczaja, np. mieszkanie mojego
    brata sprzed ~20lat - ma jedno wejscie CO i liczik ciepla

    > http://polki.pl/zdrowie/choroby,optymalna-temperatur
    a-w-domu-jaka-temperatura-jest-najlepsza-dla-zdrowia
    ,10026454,artykul.html

    > Nawet nie wejdę w linka, pewnie propaganda kapitalizmu.

    szklana kula sie zepsula ;)

    > To jakąś nową fizykę wymyślasz.
    > Wszyscy wiedzą, że by było suszej należy gżać.

    Im wyzsza temp, tym wiecej pary wodnej moze znalezc sie w powietrzu. Np. w lazience
    po kapieli potrafi sie wykroplic na lustrze.
    Wiec jesli zima ma sie bardzo cieplo, to albo majac powietrze z zewnatrz ma sie
    b.mala wilgotnosc wzgledna (bo zimne jest suche), co jest mocno niezdrowe, albo
    stosuje sie nawilzacze, a wtedy kazde schlodzenie (np. na oknach, zle ocieplonych
    naroznikach, balkonach) powoduje wykraplanie wody, co generuje grzyba

    WS