  • Data: 2016-10-03 13:35:15
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, October 3, 2016 at 12:09:25 PM UTC+2, m wrote:

    > Kiedyś pielęgniarka która przyszła do naszego dziecka powiedziała że
    > mamy za ciepło i sugeruje temperaturę 18-20stC. Nie udało mi się, przy
    > zamkniętych oknach i zakręconych kaloryferach, uzyskać mniej niż 21stC.
    > A była zima. Ewidentnie byłem dogrzewany przez sąsiadów i rury pionu.

    Jak wielokrotnie pisalem mam tak samo, tzn. praktycznie nie odkrecam kaloryferow, +
    mam rozszczelnione 2 okna, zeby miec ~ 19, jak pozamykam okna wyjezdzajac na weekend,
    to robi sie 21-22...
    Stawiam, ze to glownie piony grzeja, mam 5 (z czego jeden w lazience o sredn.
    80-100mm, jako grzejnik, jeden w przedpokoju tez jako grzejnik (bez kaloryfera) ) ,
    grzeja dosc mocno 24h/dobe )

    Granie od sasiadow bardziej dziala w przypadku zamkniecia kaloryferow w nowych
    mieszkaniach, czyli takich opomiarowanych miernikami ciepla. Tam nie ma grzejacych
    pionow - tzn. zazwyczaj idzie gdzie na klatce, zaizolowany termicznie, i z niego
    podpinane sa cale mieszkania przez licznik... jak sie wylaczy grzanie, to jest
    faktycznie zakrecone w 100%, i wtedy temp. potrafi spasc blizej 10 stopni...

    WS