  • Data: 2016-10-02 18:46:43
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >..... Zobacz oferty sprzedazy nowych mieszkan. Praktycznie wszystkie maja
    >licznik ciepla, albo np. grzanie gazem z wlasnym kotlem >dwufunkcyjnym, co
    >na jedno wychodzi.
    Bo takie jest prawo. Ma być coś co liczy zużycie ciepła. Nie oznacza to , że
    jest obowiązek używania tego do rozliczeń.
    Ja mam garść podzielnikuw. Mieszkanie jest w podzielniki wyposażone. Bo
    takie jest prawo.
    Ale spokojnie leżą na regale.

    > Kazdy placi tylko za cieplo ktore pobral. Nie chce mi sie szukac, czy
    > takie opomiarowanie nie jest nawet wymuszone odgornie przepisami.
    Jw. Ma być, nie musi być w użyciu.

    >Kupujac dom, mieszkanie itp nalezy brac pod uwage koszty utrzymania, ja np.
    >nie narzekam, ze moj domek ma wszystkie sciany nieogrzewane ;)
    NIe całkiem rozumiem. Sprowadzasz wspulnotę bloku do swojego domku. To nie
    to samo.
    Domek jest cały twoim dobrem. Nie ma więc konfliktu.
    We wspulnocie jest inaczej. Jest wiele ludzi, każdy ma takie same prawa i
    obowiązki.

    >Co do grzania sasiadow, to tez tak zle to nie wyglada, faktycznym problemem
    >sa niezamieskane mieszkania, gdzie temp. mozna zmniejszyc do >kilku(nastu)
    >stopni.
    >Jesli ktos mieszka, to juz tak prosto nie jest. Zeby cieplo przeplywalo
    >musi byc roznica temperatur, wiec nie ma opcji, zeby grzac sie od sasiadow
    >i >miec tak cieplo jak oni. Jesli temp sa rowne, to cieplo nie przeplywa...

    W lokalu niedogżanym , nawet pszy kaloryferku na ful, może być np 18 st.
    Administracja ma zapewnić 20st - takie jest prawo (a może 21 nie pamiętam),
    więc zgodnie z prawem , mimo, że podzielniki nabiły by "kwotę" np 2-3 tyś
    zł,
    najemca nie powinien zapłacić NIC, ponieważ administrator nie spełnił
    podstawowego wymagania:
    nie zagwarantował ogżewania, ponieważ nie było wymaganego minimum.

    W bloku o kturym piszę , zdaje się za zeszły rok, lub za zeszło rozliczenie,
    w jednym mieszkaniu ktoś dopłacił ponad 2 tyś, a innemu około tyle zwracali.
    Jest to szokujące i dowodzi że są pszekręty, tym bardziej, że blok zużył
    dużo mniej ciepła niż powinien (zdaje się o 1/3 czy o połowę).

    >Taka jest idea stosowania podzielnikow - kazdy placi za zuzyte cieplo -
    >jest to znacznie tansza wersja liczniko ciepla.

    Podzielnik nie liczy ciepła z zaściany. Ani zyskanego, ani straconego.

    > Nie, w podz. masz prosto - pobrales sobie cieplo, zaplaciles za nie,
    > mozesz wypuscic otwartym oknem... Jak przy liczniku...

    Bzdura. Nie ma publikowanego algorytmu.
    NIe ma jawnego rozliczania.
    Czyli jakiś mędrek mający pewnie kasę od mafi ożeka:
    1 płaci 500; 2-300; 3 zwracają 100; 4 dopłaci 1000 (pszeciż w styczniu
    żołądkowała się o brak światła na klatce);
    5 ujmiemy 450 za ładne dzień dobry....

    >Zacytujesz to prawo? Wszystkie nowe budynki tak sie rozliczaja, np.
    >mieszkanie mojego brata sprzed ~20lat - ma jedno wejscie CO i liczik ciepla
    Nie rozumiesz rużnicy pomiędzy budynkiem i mieszkaniem.
    Cały budynek ma dokładny licznik - prawda.
    Ale mnie (spułdzielcę, najemcę, lokarora) guwno interesuje cały budynek.
    Mnie interesuje moje mieszkanie i ma być ono zgodnie z prawem ogżewane do
    min podanego w rozpożądzeniu, starym zresztą.
    Weź też pod uwagę, że rozliczenie proponowane pszez ciebie , dla całego
    bloku jest idiotyczne-
    nikt wtedy nie kupi mieszkania zewnętsznego, i sam administrator poniesie
    ogromne koszty - nie spszeda i coraz większe koszty będą ponosić mieskający
    w środku.

    Całe wprowadzenia podzilnicwtwa ciepła było skierowane pszeciwko temu , co w
    socjalizmie było pozytywne:
    pszeciwko budownictwu wielorodzinnemu lepszemu niż indywidualne, ale innemu
    niż na zahodzie,
    powszehnemu w demoludzie, żadkiego na zahodzie.
    Z zadrości, że oni tego nie mają.

    Zahodnie podzielniki ciepła niszczyły i niszczą budownictwo wielorodzine na
    rużne sposoby:
    zdrowie - by nadmiernie oszczędzać;
    są konfliktogenne - to typowe dla kapitalistycznego bezprawia - wystarczy
    mieć kasę i pszekupić odpowiedniego kacyka;
    utrudniają gospodarkę mieszkaniami (handel, wykożystanie);
    sieją zamęt: dwa razy do roku masz generalny nalot jakiegoś mafioza
    spisującego niby dane
    a ukradkiem zerkającego w każdym pokoju czy warto rabować.

    >Im wyzsza temp, tym wiecej pary wodnej moze znalezc sie w powietrzu.

    Wody w powietszu- jak napisałeś. Czyli mniej tej wody będzie na ścianie, bo
    ta woda wyjdzie do ciepłego powietsza.
    Zmieści się w nim, w ciepłym powietszu.
    Czyli czym wyższa temperatura, tym MNIEJ wody w ścianie.
    Czyli mniej gżyba.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)