  • Data: 2008-07-31 11:10:06
    Temat: Re: Podsluch telefon art. 267 kk
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Oczywiście że tak - w końcu jak ktoś jest winny to należy
    > go ukarać - za niewinność nie pójdzie siedzieć. A że przy
    > okazji będziesz siedział w sąsiedniej celi - jeśli uważasz
    > że Ci się to opłaci to czemu by nie.
    >
    > Uważasz że nawet jeśli ktoś jest winny, to może mu się upiec
    > bo nie można zdobyć legalnych dowodów?

    To jest filozofia "Twój *własny* rząd jest na najlepszej pozycji żeby
    odebrać ci twoje prawa/wolności" lub w innym wariancie "Niech się
    nieuczciwemu czasem upiecze żeby uczciwi nie byli nękani na okrągło".
    Filozofia podstaw konstytucji USA i praktyki prawnej wobec dowodów
    policji *BYŁA* oparta na szerokiej profilaktyce przeciw "złemu rządowi 2"
    (służącemu obcym celom).

    A żebyś miał praktyczny problem 'moralny': "Czy rząd/policja ma mieć prawo
    (lub tolerowaną praktykę) do podsłuchiwania milionów 'jak leci' by
    złapać dziesiątki/setki?" Czy jeśli "policja" już podsłuchuje miliony by
    (przykładowo) "łapać terrorystów" to skąd można mieć *PEWNOŚĆ* że
    zebrane nagrania nie zostaną "przy okazji" użyte do (wielu) innych
    celów? *Ja* takiej pewności w życiu mieć nie będę.

    Nie wierzę politykom
    -- piosenka zespołu Tilt

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl