  • Data: 2008-07-31 11:19:13
    Temat: Re: Podsluch telefon art. 267 kk
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:

    > Nie mówię o nieprawdziwości, mówię o możliwości zastosowania.
    > To masz jeszcze jeden, nagminnie łamany u nas przepis: mamy podejrzanego,
    > prosimy go na słuchanie jako świadka, słuchamy świadka, a następnie
    > stawiamy zarzuty.

    Ok, taki sposób "zatrucia drzewa" trochę mnie przekonuje do twojego
    stanowiska.

    Ale z drugiej strony, można uczynić takie działanie karalne. Na tyle surowo
    żeby się nie opłacało ....

    > Aha, czyli tu 'praw człowieka' nie ma? Popełnianie przestępstwa na czyjąś
    > szkodę to nie jest naruszenie jego praw?

    Jest. Ale przecież Andrzej nie mówił nic o bezkarności tych którzy zdobywają
    dowód.

    Inaczej mówiąc: ty proponujesz nieuwzględnienie dowodu jako karę za
    nielegalne zdobycie dowodu, co moim zdaniem jest
    (delikatnym) "fałszowaniem" prawdy.

    Ja (AL pewnie też, jeżeli dobrze czytam jego intencje) proponuje karę za
    nielegalne zdobycie dowodu zgodną z odpowiednim kodeksem, zaś dowód (jeżeli
    prawdziwy) jako świadectwo prawdy - powinien być uwzględniony.

    p. m.