    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podobny problem....
    Date: Sun, 15 Jul 2007 10:39:48 -0500

    "M&C" <c...@C...pl> wrote in message
    news:f7d6g0$4hm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To ja też się podepnę ;-) .
    >
    > Jedno z dzieci ma testamentowo dostać dom. Drugie już dostało mieszkanie.
    > Niestety ze względu na miniony ustrój mieszkanie było zapisane na dziadka.
    > Rodzic zrzekł się praw do dziedziczenia na korzyść jednego z dzieci.
    > Zostało to uwzględnione w testamencie dysponującym domem. Czy dziecko
    > które ma odziedziczyć dom powinno się obawiać "niespodzianek" za strony
    > rodzeństwa?

    Pomieszanie z poplątaniem.
    Nie można zrzec się dziedziczenia na korzyść kogoś. Można po prostu zrzec
    się dziedziczenia.
    Wówczas dziedziczą zstępni czyli rodzeństwo.
    Więc wyjasnij jak to było z tym mieszkaniem.
    A może mama po prostu mieszkanie po dziadku przekazało jednemu z synów czy
    to w postaci darowizny, czy tez jeszcze inaczej.
    I czy to "zrzeczenie sie" dziedziczenia było po smierci czy przed śmiercią
    dziadka. Bo jak po śmierci dziadka to na pewno nie było to zrzeczenie się.
    Od tego zależy co dalej. Bo najpierw trzeba wyjaśnić czy on to mieszkanie
    dostało od matki czy tak naprawdę od dziadka.

    Co zostało uwzględnione w testamenice dysponującym domem. Możezsz wyjaśnić
    słowo "to".

    Na pewno można obawiać się zachowku. W zalezności od tego czy mieszkanie
    było od dziadka czy od mamy, można się "obawiac" większego lub mniejszego
    roszczenia o zachowek.
    I ile tych dzieci jest. I ile było rodzeństwa dziadków i kiedy dziadek
    zmarł.