  • Data: 2011-08-05 19:04:16
    Temat: Re: Podawanie zadłużenia piętra
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-05 20:52, witek pisze:

    > to nie jest kredyt
    > to jest koszt utrzymania wspolnoty.
    >
    > jesli dlug sie uda sciagnac i wpadnie kasa wczesniej spisana na straty
    > sie oplaty przekalkuluje i bedzie mniej.

    > ty to z ekonomii oblales chyba.
    >
    > w kazdym razie takiego szefa jak ty na miejscu wspolnoty wywalilbym na
    > pierwszym zebraniu.
    >
    > "szanowni panstwo, poniewaz 10% nie płaci, to zamiast podnieś opłaty o x
    > zł, to podniosę wam o 2 razy X, bo wzialem komercyjny kredyt i teraz
    > musimy splacic nie tylko 10% niepłacących ale tez odsetki. dziekuje za
    > uwage."

    Bijemy pianę. To da się policzyć!
    (Zarządzam wspólnotą (wiem - to nie spółdzielnia), więc znam to trochę z
    praktyki).
    Jeśli ktoś zalega, to przywala mu się odsetki ustawowe i zyskuje się na tym.
    Składki są ustawione (za zgodą większości, czyli zatwierdzone uchwałą)
    tak, że tych niepłacących spokojnie "wytrzymujemy", *NIE DA SIĘ*
    funkcjonować mając składki ustawione na "minimum", bo *ZAWSZE* są
    nieprzewidziane (i nieprzewidywalne) fakty. Wspólnota ma dobrze lokowany
    margines, a dłużnicy płacą odsetki ustawowe (wyższe, niż oprocentowanie
    tego marginesu). Jeśli z kimś są problemy, to obciąża się lokal i nie ma
    problemu. Tutaj spółdzielnia ma trudniej. ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.