  • Data: 2010-10-02 20:26:22
    Temat: Re: Podanie wyroku do publicznej wiadomości
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie pozostaje Ci nic innego jak wnieść apelację od wyroku.

    Przyszło mi jeszcze coś do głowy.

    "Na podstawie art. 67 par. 3 kk w związku z art. 72 par. 1 pkt. 2 kk
    zobowiązuje oskarżonego do pisemnego przeprowadzenia pokrzywdzonego - w terminie
    3 m-cy od uprawomocnienia się wyroku" - to m.in. jest w wyroku.

    Zakładam, że te przeprosiny będą w formie listu. Czy taki list (z imieniem i
    nazwiskiem nadawcy i odbiorcy, bez adresów) mógłbym opublikować, bez naruszenia
    w jakikolwiek sposób tajemnicy korespondencji lub ustawy o ochoronie danych
    osobowych? W sumie to list do mnie, więc pierwsze zapewne odpada. A druga
    ustawa?

    Być może ważne przy rozpatrywaniu tematu byłoby to, że skazany mieszka obecnie w
    zupełnie innej części Polski niż ja. Wyprowadził się z mojego miasta kilka lat
    temu, czasem tu jednak przyjeżdza do rodziny. Przestępstwo popełnił na początku
    bieżącego roku.