  • 1. Data: 2010-10-02 16:14:09
    Temat: Podanie wyroku do publicznej wiadomości
    Od: <s...@a...pl>

    Jestem wydawcą prasy internetowej. Jestem jednocześnie pokrzywdzonym przez pana
    X. Został on skazany z art. 216.2. Otrzymałem już wyrok skazujący pana X
    (jeszcze nieprawomocny). Chciałbym opublikować ten wyrok w całości w swoim
    czasopiśmie. Miałaby to być przestrogada innych, że nie jest się anonimowym w
    necie i nie zanim się coś napisze, należy pomyśleć o ewentualnych konsekwencjach
    czynu.

    Czy mogę czy muszę wystąpić do sądu o zgodę na jego publikację w mojej
    internetowej prasie? Przeczytałem art. 215 kk. Czy taki wniosek mogę jeszcze
    złożyć po wydaniu wyroku?

  • 2. Data: 2010-10-02 16:26:46
    Temat: Re: Podanie wyroku do publicznej wiadomości
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sat, 02 Oct 2010 18:14:09 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał, a ja
    na to:

    > Czy mogę czy muszę wystąpić do sądu o zgodę na jego publikację w mojej
    > internetowej prasie? Przeczytałem art. 215 kk. Czy taki wniosek mogę
    > jeszcze złożyć po wydaniu wyroku?

    Nie pozostaje Ci nic innego jak wnieść apelację od wyroku.

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-10-02 17:18:20
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie pozostaje Ci nic innego jak wnieść apelację od wyroku.

    Czyli jednak jest już za późno. Szkoda. Apelować nie chcę, szkoda kasy. Zostanie
    mi opisać sytuację, ale bez publikacji konkretnych danych.

  • 4. Data: 2010-10-02 17:26:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i87pgt$k5s$1@news.onet.pl s...@a...pl
    <s...@a...pl> pisze:

    > Czyli jednak jest już za późno. Szkoda. Apelować nie chcę, szkoda kasy.
    > Zostanie mi opisać sytuację, ale bez publikacji konkretnych danych.
    Zastanawiam się - być może bez sensu - nad pewnym ujęciem takiej kwestii.
    Otrzymuję jako strona pewien wyrok sądowy (bez znaczenia w jakiej sprawie),
    oraz jego uzasadnienie.
    Dokumenty te stanowią moją własność.
    Czyż nie mogę ich opublikować jako części moich - powiedzmy - wspomnień,
    autobiografii?
    Przecież mam ewidentny dowód, że opisuję zdarzenia prawdziwe, nie wchodzi w
    grę pomówienie.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-10-02 19:34:52
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Ciekawa sprawa. Wydaje się, że skoro na wokandach piszą dane osobowe i byle
    kto będący w sądzie może widzieć imiona nazwiska, podobnie wyroki też
    wieszają do publicznego wglądu - to dlaczego tego nie opublikować? Niby na
    jakiej podstawie pan Xsiński mógłby po przegranej sprawie sądowej z
    Uksińskim i po opublikowaniu tego faktu w prasie oskarżyć go? Przecież nikt
    nie podaje w wyroku adresu, peselu itd (poza sprawami karnymi).

  • 6. Data: 2010-10-02 20:26:22
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie pozostaje Ci nic innego jak wnieść apelację od wyroku.

    Przyszło mi jeszcze coś do głowy.

    "Na podstawie art. 67 par. 3 kk w związku z art. 72 par. 1 pkt. 2 kk
    zobowiązuje oskarżonego do pisemnego przeprowadzenia pokrzywdzonego - w terminie
    3 m-cy od uprawomocnienia się wyroku" - to m.in. jest w wyroku.

    Zakładam, że te przeprosiny będą w formie listu. Czy taki list (z imieniem i
    nazwiskiem nadawcy i odbiorcy, bez adresów) mógłbym opublikować, bez naruszenia
    w jakikolwiek sposób tajemnicy korespondencji lub ustawy o ochoronie danych
    osobowych? W sumie to list do mnie, więc pierwsze zapewne odpada. A druga
    ustawa?

    Być może ważne przy rozpatrywaniu tematu byłoby to, że skazany mieszka obecnie w
    zupełnie innej części Polski niż ja. Wyprowadził się z mojego miasta kilka lat
    temu, czasem tu jednak przyjeżdza do rodziny. Przestępstwo popełnił na początku
    bieżącego roku.

  • 7. Data: 2010-10-02 21:05:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sat, 02 Oct 2010 21:34:52 +0200, NieJorgnijSie napisał, a ja na to:

    > podobnie wyroki też
    > wieszają do publicznego wglądu

    Gdzie widziałeś takie coś? ;-)

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2010-10-03 08:55:02
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > Gdzie widziałeś takie coś? ;-)
    >
    > --
    > :) Olgierd ||
    > http://olgierd.rudak.org

    W Warszawskim Sądzie Rejonowym dla W-wy Pragi wydział cywilny. Na ul.
    Owsianej. Wisiały wyroki na tablicy.

  • 9. Data: 2010-10-03 20:32:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W dniu Sun, 03 Oct 2010 10:55:02 +0200, NieJorgnijSie napisał, a ja na to:

    > W Warszawskim Sądzie Rejonowym dla W-wy Pragi wydział cywilny. Na ul.
    > Owsianej. Wisiały wyroki na tablicy.

    Jakie wyroki? A może raczej ogłoszenia: upadłość, poszukiwania
    spadkobierców, zasiedzenia?

    --
    :) Olgierd ||
    http://olgierd.rudak.org

  • 10. Data: 2010-10-04 08:34:43
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > Jakie wyroki? A może raczej ogłoszenia: upadłość, poszukiwania
    > spadkobierców, zasiedzenia?

    Nie wiem dokładnie bo nie chciało mi się czytać. Istnieje możliwość że były
    to wyroki karne. Niemniej wyroki.