    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pociety kabel! Skradzione listwy!
    Date: Sun, 18 Dec 2005 17:44:32 +0100

    news:do4230$sd9$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście, że tak.

    Jestem tego samego zdania.

    > Choćby takie coś:
    > Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną
    do
    > użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    > § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    > (...)
    > § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na
    wniosek
    > pokrzywdzonego.

    Przy kilkudziesięciu złotych to "spadnie" na wykroczenie. A;e skoro
    gość ciął kabel sieci komputerowej i to świadomie, to ja bym raczej
    287 kk: "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia
    innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne
    przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych
    lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5." Wykazanie,
    ze gość odcinając kabel wpływał na automatyczne przesyłanie danych
    wydaje mi się trywialne, a to jest zawsze przestępstwo bez względu na
    kwotę strat.

    > Nieistotne jak wysoka jest to szkoda, nie należy tolerować takiego
    > zachowania.

    Jestem tego samego zdania. Jeśli teraz popuścisz mu, to jutro ze
    swawoli potnie Ci inne kable. Jak rozumiem w chwili obecnej istnieje
    możliwość udowodnienia, ze on jest sprawcą.?