  • Data: 2008-08-10 22:11:20
    Temat: Re: PoRD: Ustąpienie pierwszeństwa z własnej woli
    Od: "Marek K" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Korzystanie z prawa nigdy nie będzie jego naruszeniem. Wbrew pozorom
    > nie jest mi trudno sobie wyobrazić sytuację, w której takie
    > "przepuszczenie" w globalnym rozrachunku powoduje zmniejszenie
    > przepustowości skrzyżowania. Ale ja tam nie jestem wcale przeciwny
    > przepuszczaniu, bo czasem po prostu nie da się inaczej, a jedynie
    > zalecam ostrożność i rozwagę.

    Moim zdaniem, głównym problemem w tej sytuacji wpuszczania jest to,
    że kilku następnych za pierwszym wpuszczonym też czuje się "upoważnionymi"
    do wjechania i wymuszają pierwszeństwo.
    Gdyby wyglądało to tak, że wpuszczam jednego i nikt inny sie nie wpycha
    a następny za mną wpuszcza następnego z podporządkowanej byłoby OK.

    A tak mając świadomość, że wpuszczając jednego wepchnie sie pięciu
    nie wpuszczam żadnego.

    Wytworzyło się też jakieś przekonanie, że każdy dojeżdżający z
    podporządkowanej
    będzie zaraz wpuszczony, a jak nie to "się wymusi" :(

    Z samej definicji braku pierwszeństwa powinno wynikać zachowanie wskazujące
    na to że zamierzam poczekać na ustapienie mi przez kogoś,
    a nie wymuszanie na bezczela - "bo się należy"

    Marek