  • Data: 2006-10-08 17:54:12
    Temat: Re: Pluskwa w domu [ot]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:1160329060.4263.20.camel@neptune.sakowski.pl...
    o...@o...pl wrote:

    > Jeśli jesteś w stanie konkretnie opisać konstrukcję tego miniaturowego
    > nadajnika o światowym zasięgu, to powinnaś się na tym spokojnie
    > doktoryzować. A potem żyć z opłat za korzystanie z patentu.

    A ja mogę? :-) Nie będę się doktoryzował, bo to za proste. Internet w USA w ten
    sposób działa, a i w Warszawie też próbują to robić. Sygnał fonii nakładasz na
    prąd ~238 V, a potem prostym sposobem filtrujesz to w jakimkolwiek gniazdku,
    byle było na tej samej fazie było. Ogólnoświatowego zasięgu to nie będzie mieć,
    ale w obrębie jednej stacji TRAFO taki układ zadziała, a to kilka wiosek już
    może być. Kwestia odpowiedniej mocy tego sygnału zakodowanego, ale to jest do
    przeskoczenia, bo możemy taki układ zasilić z ~238 V. Umieszczenie tego w
    zwykłym zasilaczu jest moim zdaniem dość problematyczne, ale już w jakimś
    zegarze, radiu czy czymkolwiek innym podłączonym do sieci jest jaknajbardziej
    możliwe.

    > Bo teraz to ludzie jakieś stalowe maszty stawiają żeby coś ponadawać...
    > zupełnie jak w epoce kamienia.

    Czy zawsze? A radia internetowe?