  • Data: 2006-10-08 18:44:11
    Temat: Re: Pluskwa w domu [ot]
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał:

    > A ja mogę? :-) Nie będę się doktoryzował, bo to za proste. Internet w USA w ten
    > sposób działa, a i w Warszawie też próbują to robić. Sygnał fonii nakładasz na
    > prąd ~238 V, a potem prostym sposobem filtrujesz to w jakimkolwiek gniazdku,
    > byle było na tej samej fazie było. Ogólnoświatowego zasięgu to nie będzie mieć,

    No i przez to ostatnie zdanie z doktoratu i patentu nici :-)

    > Czy zawsze? A radia internetowe?

    No dobra, nie zawsze. Z ręcznej UKF-ki też można bez masztu nadawać. Z
    mniejszych rzeczy: z telefonu GSM. Do kompletu możemy jeszcze dodać
    reflektory Morse'a, anteny satelitarne i sygnały dymne. A jak się nie
    upieramy na propagację z prędkością 3E+8 m/s, to jeszcze dojdą bębny
    oraz gołębie pocztowe. Ale chyba na NTG "nieco" schodzimy. :)