  • Data: 2008-12-14 15:07:44
    Temat: Re: Płatność kartą brak autoryzacji a kwota bobrana.
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Dec 2008 15:27:04 +0100, abakus wrote:

    > Dzwoniłem już do operatora tej karty visa tam pani sprawdziła i
    > powiedziała że faktycznie ta sama kwota została 2 razy zabrana ale
    > jeszcze nie jest gdzieś zaksięgowana i jak zostanie zaksięgowana to aby
    > zadzwonić to oni złożą w moim imieniu reklamacje.

    W dużym uproszczeniu płacenie kartą wygląda następująco:
    1. Pani przeciąga kartę przez czytnik/odczytuje chipa z karty.
    2. sklep wysyła zapytanie do banku, który wystawił kartę, czy masz dostępne
    środki w odpowiedniej wysokości.
    3. Bank blokuje ww. kwotę (z reguły na 7 dni) i wysyła do sklepu
    potwierdzenie możliwości zapłacenia kartą.
    4. Do sklepu dociera zgoda banku, drukuje się kwit potwierdzający
    transakcję. Zabierasz zakupy do domu
    5. Na koniec dnia albo nawet później sklep wysyła do banków zestawienie
    przeprowadzonych transakcji.
    6. Bank otrzymuje od sklepu potwierdzenie transakcji, zdejmuje blokadę,
    księguje obciążenie.

    U Ciebie wystąpił jakiś błąd przy punkcie 4. Spowodowało to, że zgodnie z
    punktem 3. bank zablokował kwoty, ale sklep nie dostał odpowiedzi. Oznacza
    to, że musisz teraz poczekać aż bank usunie blokady w wyniku upływu terminu
    ich ważności. Problem będzie jeśli bank rozliczy te transakcje - wówczas
    będziesz musiał składać reklamacje.

    Tutaj proces rozpisany jest uproszczeń:
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=26&_Jak_przebi
    ega_proces_autoryzacji_karty_platniczej?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki