    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Date: Thu, 28 Apr 2011 10:37:33 +0200

    W dniu 28.04.2011 09:16, szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ipa4aj$qau$...@n...onet.pl...
    > art. 5

    No dyskutujemy, że średnio właśnie.

    > czyli wracamy do pytania
    > światło czerwone, policjant na skrzyżowaniu stoi i każe jechać, co robisz?

    Jadę, bo polecenia policjanta mają PIERWSZEŃSTWO, więc skoro są
    sprzeczne, to te sprzeczne o mniejszym priorytecie odrzucam.

    > no właśnie i dlatego stosujesz się do nich nie do znaków

    W zakresie dawanych przez nie dyspozycji, które wyraźnie zapisano jako
    zgodę na wjazd za sygnalizator, a nie jako regulację pierwszeństwa.

    > jak jest ograniczona ilość, to inny już nie kupi ;)
    > kiepski ten przykład

    ,,Polecenia dyrektora mają pierwszeństwo przed poleceniami kierownika i
    zastępcy kierownika.

    Polecenia kierownika mają pierwszeństwo przed poleceniami zastępcy
    kierownika''

    Wersja pierwsza:

    Dyrektor (policjant): Możesz iść na halę.
    Kierownik (światła): Nie możesz iść na halę
    Zastępca kierownika (znaki): Idąc, ustąp pierwszeństwa Wackowi, co
    niesie rułę fi 67.

    Idę, bo choć kierownik zabrania, to Dyrektor pozwala. Ale ustępuję
    pierwszeństwa Wackowi, bo Dyrektor nic nie mówił o ustępowaniu
    pierwszeństwa, tylko, że mogę iść.

    Wersja druga:

    Dyrektor (policjant): nie ma mnie, poszłem na piwo, radź se sam.
    Kierownik (światła): Nie możesz iść na halę
    Zastępca kierownika (znaki): Idąc, ustąp pierwszeństwa Wackowi, co
    niesie rułę fi 67.

    Stoję, bo kierownik nie pozwala iść.

    Wersja trzecia:

    Dyrektor (policjant): nie ma mnie, poszłem na piwo, radź se sam.
    Kierownik (światła): możesz iść na halę
    Zastępca kierownika (znaki): Idąc, ustąp pierwszeństwa Wackowi, co
    niesie rułę fi 67.

    Idę, bo kierownik pozwala, ale po drodze ustępuję pierwszeństwa Wackowi,
    bo kierownik nic nie mówił o ustępowaniu pierwszeństwa, tylko, że mogę iść.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek