  • Data: 2011-04-28 09:28:56
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    grup dyskusyjnych:ipbaac$llo$...@n...onet.pl...

    > Nie, to co ma wyższy priorytet.

    no więc przyjmij, że światła maja wyższy priorytet

    > Do poleceń wydawanych mi przez policjanta, w drugiej kolejności przez
    > światła, w trzeciej kolejności przez znaki,

    super, tylko że nie zawsze możesz się stosować do wszystkiego na raz,
    dlatego stworzono artykuł 5 i jasno określono do czego się należy stosować,
    jeśli jest kilka wytycznych na raz

    > Nie. Napisano, że sygnalizator MA PIERWSZEŃSTWO w wydawaniu dyspozycji.

    tak samo jak policjant ma pierwszeństwo w wydawaniu dyspozycji, to się
    nazywa analogia

    > Kiedy właśnie to nie to samo, a dałem na to przykład, ale go zignorowałeś.

    to samo, jest policjant, zapominasz o światłach i znakach, są światła,
    zapominasz o znakach dotyczących pierwszeństwa, proste i nieskomplikowane

    > A to, że zapis jest bublem prawnym....

    :)

    > A to, że być może ustawodawca chciał powiedzieć to, co ty....

    no i tego sie trzymaj

    > Ja twierdzę, że ni wuja nie idzie tego wyciągnąć na 100% z zapisów PoRD.

    bo zapisów prawnych nie czyta się jak książki kucharskiej czy adama
    słodowego, trzeba trochę pomyśleć i zastanowić się, również nad tym, czego
    nie napisali, albo czemu to napisali