  • Data: 2005-04-25 19:47:03
    Temat: Re: Parking przed Promenadą Płatny!!
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > właściwy do spraw wewnętrznych, kierując się zasadą zagwarantowania
    > ochrony prawa własności oraz potrzebą zapewnienia porządku na drogach
    > publicznych i bezpieczeństwa ruchu drogowego, określi, w drodze
    > rozporządzenia tryb oraz warunki współdziałania z Policją i innymi
    > podmiotami uprawnionymi do podejmowania decyzji o usunięciu pojazdu
    > jednostek usuwających pojazdy lub prowadzących strzeżone parkingi." Ja
    > znam tylko rozporządzenie w sprawie usuwania pojazdów i tam słowem o
    > blokowaniu kół przez prywaciarza nie wspomniano.

    pomijając to co juz pisałem o uprawnieniach administracji i osoby
    prywatnej, art.130a odnosi się do pojazdów na "drodze"
    czy taki teren jest drogą... można dyskutować

    > Koncepcja wyrażona przez prawnika Urzędu Miasta jest warta rozważenia.
    > No ale widzę tu dwa problemy. Po pierwsze nie za bardzo podoba mi się
    > koncepcja uznania pojazdu, jako rzeczy wniesionej do przedmiotu najmu.
    > Ale załóżmy, ze to by nawet obleciało.
    >
    > Pozostaje rzecz druga. Zastaw można stosować tylko na przedmiotach
    > podlegających zajęciu.

    skąd to ograniczenie?

    > No a kpc niektóre spośród nich wyłącza. Załóżmy
    > taksówkarzowi samochodu raczej się nie zajmuje (art. 829 pkt. 4). Ale
    > takich wątpliwości jest więcej. Przychodzą mi do głowy możliwości
    > komplikacji opartych na art. 845 kc czy też 846 kc. W konsekwencji mam
    > wątpliwość, czy samochód pozostawiony na parkingu może być przedmiotem
    > zabezpieczenia w ten sposób.

    to, że w niektórych przypadkach zastaw nie będzie możliwy, nie powoduje
    raczej że jest w ogóle niemożliwy
    w ten sposób każde ustawowe prawo zastawu okazuje się być mało warte, bo
    przecież może się okazać, że jest kierowane do rzeczy niepodlegających
    zajęciu...

    KG