  • Data: 2004-07-27 08:01:05
    Temat: Re: Paragon ze sklepu - zła suma
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie spotkałem się z drugim ze sposobów na paragonach fiskalnych.

    Prosze zwrocic uwage panie Robercie, ze "kasa" ma inny problem.

    Nabija sie cene brutto i TO trzeba rozbic na netto i VAT.

    Oczywiscie "teoretycznie", to zaden problem, juz topare razy pisalem.

    jesli

    b - brutto,
    n - netto
    v - kwota VAT
    s - stawka VAT to

    n = b*1/(1+s)

    v = b*s/(1+s)

    i oczywiscie

    n + v = b

    ale kasa musi zaokraglic..
    i zaokr(n) + zaokr (v) (przy prawidlowym zaokraglemiu niby daje b...
    tylko ze

    VAT obliczony od zaokr(n) juz nie daje zaokr(v)...

    Boguslaw