  • Data: 2007-05-29 20:51:49
    Temat: Re: Palenie na balkonie
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 May 2007 01:02:26 +0200, "Jasko Bartnik" wrote:

    >Wiele rzeczy dozwolonych moze prowadzic do uszkodzen ciala, rozstroju
    >organizmu lub nawet smierci. Dla mnie liczy sie skutek. Nie jestem
    >przeciwnikiem palenia - jestem przeciwnikiem szkodzenia innym.

    Oczywiście, że liczy się skutek (jak również zamiar - rozmawiamy o prawie).
    Ekspozycja na woń dymu tytoniowego nie prowadzi w sposób zauważalny do ani
    uszkodzenia ciała, ani do rozstroju zdrowia. I pewnie dlatego palenie na
    wolnym powietrzu jest legalne. Gdyby było nielegalne, to takie samo
    musiałoby być: używanie silników spalinowych w jakimkolwiek celu, palenie
    ogniska, oddawanie wiatrów, używanie opału innego niż 100% czysty węgiel,
    może również trzepanie dywanów (pył zawieszony, kto wie czy nie azbestowy;
    może właściciel dywanu przyniósł go wcześniej na butach z budowy). Zatem
    *wszyscy* siedzieliby w więzieniach. Może o to ci chodzi? Jesteś
    bolszewikiem?

    >A Ty powinienes wrocic do Uzbekistanu ;) Nigdy nie bylem w przedszkolu i
    >dlatego nie moge tam wrocic.

    To był chwyt erystyczny, nie traktuj tego tak dosłownie. Zresztą w
    ostateczności możesz wrócić do zerówki. Skoro nie odróżniasz czynu
    zabronionego od dozwolonego, skoro nie widzisz żadnej różnicy między
    fizycznym wyrządzeniem komuś krzywdy (uszkodzeniem ciała), a narażeniem go
    na subiektywnie nieprzyjemną woń, no to sorry, ale nauczanie początkowe się
    kłania.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.