  • Data: 2007-06-01 08:04:32
    Temat: Re: Palenie na balkonie
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 May 2007 23:27:42 +0200, "Jasko Bartnik" wrote:

    >Chodziło mi o bardziej potoczne okreslenie wariata. Nie mialem na mysli
    >osoby chorej psychicznie czy niepoczytalnej a o... no o wariata. Chcialo
    >by sie powiedziec, ze nikt o zdrowych zmyslach by nie krzyczal na starsze
    >osoby. Ba, nikt normalny nie popelnialby morderstwa.

    OK, ale nawet jeśli "wariat" w chwili popełnienia czynu był poczytalny,
    to i tak twój przykład ma się nijak do palenia papierosów na balkonie.
    W twoim przykładzie jest bowiem dość wyraźny związek przyczynowo-skutkowy
    i możnaby takie zdarzenie podciągnąć pod nieumyslne spowodowanie śmierci
    (a i tak prokurator i biegli musieliby się napracować, żeby to udowodnić).
    W przypadku palenia na wolnym powietrzu związku takiego nie ma.

    >Ok, nie zaglebialem sie az tak bardzo w prawo z okolic medycyny. Ale jest
    >wiele czynow dozwolonych, ktore moga doprowadzic do czyjejs smierci.

    Oczywiście, pisałem o tym przecież i podałem przykłady. Jazda samochodem
    jest również czynem dozwolonym, choć może doprowadzić do śmierci osoby,
    która nagle pod ten samochód wtargnie.
    Chyba EOT.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.