  • Data: 2006-10-12 21:53:05
    Temat: Re: PYTANKO
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    karnym.

    > hmmm, w sprawach podatkowych to cienki jestem - PITa skladam i juz. Ale
    > wiem ze nieopodatkowane jest runo lesne i nierzad swiadczony osobiscie.
    > Poprosze wiec o wyjasnienie kwestii postepowania podatkowego - kto
    > udowadnia wine/niewinnosc???

    Nie ma pojecia winy w postepowaniu podatkowym. Jesli ktos kupil dom za 180k
    PLZ - jak w rozpatrywanym przypadku - tzn ze mial 180k PLZ. US interesuje to
    skad mial tzn. czy podzielil sie z panstwem tym co zarobil, czyli czy
    zaplacil podatki w wymaganej wysokosci. Jesli sie okaze ze mial taka kase, a
    zarobil/dostal ja poza wiedza US - tj. bez odprowadzenia podatkow -to tenze
    US wymierzy mu podatek ryczaltowy w wysokosci 75% i odsetki.

    Dodatkowo moze byc wszczete postepowanie karne, a dokladnie karnoskarbowe, w
    ktorym bedzie rozpatrywna odpowiedzialnosc za przestepostwo skarbowe
    polegajace na nieujawnieniu zrodel dochodow i narazeniu skarbu panstwa na
    uszczuplenie naleznych mu podatkow. W tym przypadku wykazanie winy bedzie
    istotne.

    Cezar