  • Data: 2004-10-30 11:31:32
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 13:08:01 +0200, Artur Ch. <s...@r...pbz>
    napisał:

    > A nie powinien ponosić odpowiedzialności za *błędne decyzje, wyroki* ??
    > Czym on sie różni od kierowcy który spowodował wypadek drogowy?
    > czym sie różni od stomatologa który usunie nie ten ząb który bolał??
    >
    > Za wydane przez siebie decyzje *każdy* powinien ponosić, bez względu czy
    > to sędzia, lekarz, elektryk czy urzędnik.

    Tak, ale nie zapominaj, że od orzeczenia sądu służy co do zasady środek
    odwoławczy, a od skutku błędnego leczenia czy wadliwej naprawy chyba
    jednak nie.

    > Chodzi o to że za wydany wyrok, który okaże się dotyczy osoby niewinnej -
    > sędzia winien ponieść konsekwencje - jak najbardziej także finansowe.
    > Przecież mogą się ubezpieczyć /forma OC/ na taki wypadek w jakimś TU.

    Chciałbym zwrócuić uwagę, że wyroku nie wydaje sedzia tylko sąd. W imieniu
    Rzeczpospolitej Polskiej.

    > Nagle sie okaże?
    > A od czego jest postępowanie dowodowe?
    > Skoro jest "facet" to paragraf się znajdzie?
    > Taka jest Twoja dewiza życiowa, zawodowa?

    A nagle. Oglądałeś "Skazani na Shawshank"?
    Słyszałeś o ludziach uwolnionych po latach po przeprowadzeniu badań DNA?
    Słyszałeś o czymś takim jak sfabrykowane dowody i fałszywe zeznania?

    > Co Ty wogóle chrzanisz o skazaniu niewinnego???
    > Liczy sie "sztuka" - tzn. osoba która należy ukarać??
    > Skoro było przestępstwo - to musi być winny, bez znaczenia czy to sprawca
    > czy tez przypadkowa osoba.

    Mówię na przykład o takim przypadku, gdy sędzia musi zadecydować, czy
    dowody wystarczają do uznania oskarzonego za winnego. Rzadko jest tak, gdy
    wina jest ewidentna, zwykle trzeba zdecydować czy bardziej wierzymy
    prokuratorowi czy oskarżonemu. I często jest tak, że wyrok w oparciu o
    zgromadzone dowody może być albo skazujący albo uniewinniający zaleznie od
    tego którym świadkom damy wiarę. I tu trzeba zdecydować, czy lepiej jest
    zaryzykować skazanie niewinnego czy lepiej jest zaryzykować uwolnienie
    winnego.

    Wyobraż sobie taką sytuację. Sprawa o zgwałcenie. Dowody takie, że na
    dwoje babka wrózyła, i nie można wprost powiedzieć czy facet jest winny
    czy nie. Innych dowodów nie ma i nie będzie. Co ty byś zrobił w takiej
    sytuacji? Skazał czy uniewinnił?

    --
    Falkenstein