  • Data: 2004-10-30 09:58:07
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Bungo" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:clu7ha$op8$5@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Bungo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rzecz całą w tym, że aresztanci i skazani mają lepsze warunki bytowania,
    > niż
    > niejedna niewinna osoba na wolności. Boję się, ze zbyt wielu chętnych do
    > poparcia nie znajdziesz.

    Jesli porownujesz warunki w najnowszym areszcie w piotrkowie i warunki
    "niewinnej osoby" sypiajacej pod mostem to moze tak.

    Zdecydowana wiekszosc osob opowiada o warunkach, ktorych nigdy nie widziala
    na oczy, zna je tylko z klamliwych przekazow medialnych. w rzeczywistosci sa
    fatalne. wejdz do lazienki i pomieszkaj tam tydzien z jeszcze jedna osoba,
    to moze zalapiesz co to jest przeludnienie...

    To troche tak, jak z info ,ze utrzymanie jednego osadzonego kosztuje 1,6
    tys. miesiecznie - kwota wziela sie z podzielenia wszystkich kosztow
    wieziennictwa przez liczbe osadzonych. Tego, ze te koszty sa nadmiernie
    wygorowane nikt jakos nie zauwaza.

    Nie bardzo tez rozumiem tonu dyskusji na najmadrzejszej (chyba) w polskim
    necie grupie dyskusyjnej.
    Podpowiadam osobom pozbawionym wolnosci, aby zwrocily sie do sadu o
    ustalenie czy naruszono ich prawa i ewentualnie uzyskaly orzeczenie
    rekompensaty. Co w tym zlego? Chyba to jest najbardziej cywilizowana droga.
    Lepiej zebysmy doczekali buntow w aresztach czy wiezieniach?

    Prossze tez nie pisac demagogicznie, ze lepiej organizowac "protest w
    sprawie...." (tu wpisac sluszna sprawe). Po pierwsze nie jest to protest,
    choc moze tak byc odczytywany. Po drugie, kazdy moze organizowac dowolna
    akcje zgodna z prawem. Po trzecie, nie mam obowiazku uzyskiwania zgody
    anonimowych krytykow z grupy dla swoich dzialan, ktore podjalem w pelni
    odpowiedzialnie.

    Nazwano mnie "Towarzystwem Przyjaciol Bandytow" - wspolczuje osobie, ktora
    ma tak mizerne horyzonty intelektualne.