  • Data: 2004-10-30 10:13:24
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 11:58:07 +0200, Bungo <p...@o...pl> napisał:

    > U?ytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci

    > Jesli porownujesz warunki w najnowszym areszcie w piotrkowie i warunki
    > "niewinnej osoby" sypiajacej pod mostem to moze tak.
    >
    > Zdecydowana wiekszosc osob opowiada o warunkach, ktorych nigdy nie
    > widziala na oczy, zna je tylko z klamliwych przekazow medialnych. w
    > rzeczywistosci sa fatalne. wejdz do lazienki i pomieszkaj tam tydzien z
    > jeszczejedna osoba, to moze zalapiesz co to jest przeludnienie...

    Biorąc pod uwagę, że wiekszość osadzonych w zakładach karnych odbywa karę
    w systemie otwartym lub półotwartym problem nie jest tak wielki jak się
    wydaje. Cele to nie pokoje w sanatoriach ale i nie lochy, przypomina to
    raczej akademik z lat minionych z pietrowymi łóżkami. I zeby uprzedzi ć
    Twoje pytanie widziałem na własne oczy jak to wygląda.

    > To troche tak, jak z info ,ze utrzymanie jednego osadzonego kosztuje 1,6
    > tys. miesiecznie - kwota wziela sie z podzielenia wszystkich kosztow
    > wieziennictwa przez liczbe osadzonych. Tego, ze te koszty sa nadmiernie
    > wygorowane nikt jakos nie zauwaza.

    A ty optujesz aby te koszty jeszcze zwiększyć. Wieksze cele, większe okna,
    telewizory, jaccuzi, może jeszcze masażysta i posiłki z restauracji?

    > Nie bardzo tez rozumiem tonu dyskusji na najmadrzejszej (chyba) w polskim
    > necie grupie dyskusyjnej.

    Ton dyskusji odzwierciedla sopłeczne poczucie sprawiedliwości. A ono jest
    takie, że skandalem jest że przestępcy wogóle mają jakieś prawa, a
    bezczelnością gdy o coś się dopominają.

    > Podpowiadam osobom pozbawionym wolnosci, aby zwrocily sie do sadu o
    > ustalenie czy naruszono ich prawa i ewentualnie uzyskaly orzeczenie
    > rekompensaty. Co w tym zlego? Chyba to jest najbardziej cywilizowana
    > droga.

    Nie uważasz że w kraju, gdzie brakuje pieniędzy na leczenie chorych
    wychodzenie z propozycją żeby przestępcy występowali o odszkodowanie za
    zbyt zimną zupkę i zbyt małą celę jest lekko nie na miejscu?

    > Lepiej zebysmy doczekali buntow w aresztach czy wiezieniach?

    Jestem za buntem. O ile słuzba więzienna będzie używac ostrej amunicji.
    Dwie-trzy salwy i problem przeludnienia rozwiązany.

    > Prossze tez nie pisac demagogicznie, ze lepiej organizowac "protest w
    > sprawie...." (tu wpisac sluszna sprawe). Po pierwsze nie jest to protest,
    > choc moze tak byc odczytywany. Po drugie, kazdy moze organizowac dowolna
    > akcje zgodna z prawem. Po trzecie, nie mam obowiazku uzyskiwania zgody
    > anonimowych krytykow z grupy dla swoich dzialan, ktore podjalem w pelni
    > odpowiedzialnie.

    I w pełni odpowiedzialnie zostałes za to skrytykowany. Za swoją przesadną
    troskę o prawa i wygodę przestępców,

    > Nazwano mnie "Towarzystwem Przyjaciol Bandytow" - wspolczuje osobie,
    > ktora ma tak mizerne horyzonty intelektualne.

    A ja współczuję komuś, kto ma tak słabe wyczucie rzeczywistości by w
    kraju, gdzie przestępczość rośnie i raz po raz pojawiają się apele by
    aresztować kogo się da i skazywać na jak najdłuższe kary więzienia
    podnosić sprawę odszkodowań dla biednych bandytów.

    --
    Falkenstein