  • Data: 2009-01-30 23:32:09
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 15:26:57 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Podasz ten przepis który wymaga kontemplowania chodnika za sobą?
    > Jeśli nie, a jednak będziesz dalej chciał truć, to PLONK WARNING !!!

    Aż sikam po nogach ze strachu :) Wytłumacz mi tylko czemu się tak uparłeś
    na ten chodnik "za samochodem", podczas gdy ja cały czas mówię o tym, co
    jest "na prawo od samochodu".

    Do tego, żeby się patrzeć przed siebię sam doszedłeś, to z tego wyjdziemy
    (chociaż nie chce mi się tłumaczyć tego po raz n-ty). Przecinasz przejście
    dla pieszych; rowerzysta będzie na 90 stopniach w prawo od toru jazdy
    (czyli kierunku patrzenia). 90 stopni to nie to samo co "chodnik za mną"!

    Zakładając teraz, że opanowałeś już te podstawy geometrii i swojej
    niewiedzy w tym zakresie nie będziesz ukrywał straszeniem plonkami, podam
    raz jeszcze te przepisy, które Wam chyba celowo uciekły z dyskusji. Z PoRD:
    Art. 22.1
    Art. 25.1
    Art. 26.1
    Art. 3.1 (ten jako nowość; szczególnie ważny, bo stawia bezpieczeństwo nad
    błędnym przekonaniem, że wszyscy jeżdżą przepisowo)

    Brak zerknięcia w prawo na przejściu dla pieszych to ignorancja a nie
    "zachowanie szczególnej ostrożności". Było to też owo zaniechanie, które
    spowodowało zagrożenie bezpieczeństwa ruchu i naraziło rowerzystę na
    szkodę. I żeby nie było - nadal nie staram się zwalić całej winy za wypadek
    na kierującego samochodem. Ma to tylko zaznaczyć, że święty to on nie
    był... w końcu każdemu może się trafić chwilka nieuwagi :) Czy ujdzie ona
    na sucho w tym przypadku zadecyduje sąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik