  • Data: 2009-04-27 11:09:47
    Temat: Re: PGNiG oplaty w via
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    BETON pisze:

    > Jeżeli moi wierzyciele "muszą" płacić tlyko na konto, a firme mam w
    > domu, to jeżlei wierzycieli mam setki- to kazdy moze sobie mimo wszystko
    > przyjść i zażądać abym przyjał te pieniądze ?

    Jeśli uzgodniliście w umowie, że wpłata będzie dokonana tylko na
    konto, to być może nie musisz przyjmować pieniędzy w gotówce. Nie
    zastanawiałem się nad tym głębiej.

    Jeśli natomiast nie ma takiego umownego zastrzeżenia, to spłata w
    gotówce w miejscu zamieszkania wierzyciela jest jak najbardziej
    prawidłowa, a odmowa przyjęcia zapłaty, tudzież wydania pokwitowania,
    upoważnia dłużnika do złożenia zapłaty do depozytu sądowego.

    > Czy na tą ewentualność musze moieć przygotowane kwity "kasa przyjęła " ?

    Nie musisz, możesz wystawiać pokwitowania odręcznie. Jednakże koszty
    pokwitowania ponosi dłużnik, chyba że umówiono się inaczej.

    --
    Liwiusz