  • 1. Data: 2009-04-27 10:32:42
    Temat: PGNiG oplaty w via
    Od: "albert" <q...@v...pl>

    czy u was tez PGNiG zlikwidował kasy gdzie za darmo mozna bylo dokonac oplat
    za gaz i wprowadzil w to miejsce punkt oplat VIA?
    nie dosc, ze za rachunek trzeba dodatkowo placic to jeszcze pieniadze
    "kisza" sie u nich przez kilka dni.
    czy mozna na takie dzialania skierowac skarge to urzedu antymonopolowego?

  • 2. Data: 2009-04-27 10:38:28
    Temat: Re: PGNiG oplaty w via
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    albert pisze:
    > czy u was tez PGNiG zlikwidował kasy gdzie za darmo mozna bylo dokonac oplat
    > za gaz i wprowadzil w to miejsce punkt oplat VIA?

    Nie wiem, bo od lat płacę bezpłatnymi przelewami.

    > nie dosc, ze za rachunek trzeba dodatkowo placic to jeszcze pieniadze
    > "kisza" sie u nich przez kilka dni.
    > czy mozna na takie dzialania skierowac skarge to urzedu antymonopolowego?

    Myślę, że wierzyciel nie ma obowiązku tworzenia swoich sieci kas. Ma
    za to obowiązek przyjąć gotówkę w swojej siedzibie, czyli w Warszawie na
    Kasprzaka, chyba że strony inaczej się umówiły.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-27 10:49:40
    Od: Piotr <...@...c>

    albert pisze:
> [...]
    > "kisza" sie u nich przez kilka dni.
    > czy mozna na takie dzialania skierowac skarge to urzedu antymonopolowego?

    u nas gazownia zrobiła tak chyba roku temu. w tym roku do 1 kwietnia
    energetyka zlikwidowała swoje kasy i wynajęli ja jakiejś innej firmie .
    która kasuje dodatkowo za każdą wpłatę

  • 4. Data: 2009-04-27 10:59:26
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]
    > obowiązek przyjąć gotówkę w swojej siedzibie, czyli w Warszawie na Kasprzaka,

    Jeżeli moi wierzyciele "muszą" płacić tlyko na konto, a firme mam w domu, to
    jeżlei wierzycieli mam setki- to kazdy moze sobie mimo wszystko przyjść i
    zażądać abym przyjał te pieniądze ?
    Czy na tą ewentualność musze moieć przygotowane kwity "kasa przyjęła " ?

  • 5. Data: 2009-04-27 11:09:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BETON pisze:

    > Jeżeli moi wierzyciele "muszą" płacić tlyko na konto, a firme mam w
    > domu, to jeżlei wierzycieli mam setki- to kazdy moze sobie mimo wszystko
    > przyjść i zażądać abym przyjał te pieniądze ?

    Jeśli uzgodniliście w umowie, że wpłata będzie dokonana tylko na
    konto, to być może nie musisz przyjmować pieniędzy w gotówce. Nie
    zastanawiałem się nad tym głębiej.

    Jeśli natomiast nie ma takiego umownego zastrzeżenia, to spłata w
    gotówce w miejscu zamieszkania wierzyciela jest jak najbardziej
    prawidłowa, a odmowa przyjęcia zapłaty, tudzież wydania pokwitowania,
    upoważnia dłużnika do złożenia zapłaty do depozytu sądowego.

    > Czy na tą ewentualność musze moieć przygotowane kwity "kasa przyjęła " ?

    Nie musisz, możesz wystawiać pokwitowania odręcznie. Jednakże koszty
    pokwitowania ponosi dłużnik, chyba że umówiono się inaczej.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-04-27 12:19:21
    Od: "albert" <q...@v...pl>

    > Myślę, że wierzyciel nie ma obowiązku tworzenia swoich sieci kas. Ma za
    > to obowiązek przyjąć gotówkę w swojej siedzibie, czyli w Warszawie na
    > Kasprzaka, chyba że strony inaczej się umówiły.

    no do Warszawy kawalek drogi jest :)
    troche to denerwujace, ze monopolista robi z nami co zechce...cen gazu
    wzorem innych krajow jakos nie obniza wciaz cos nowego wymyslajac, a
    likwidacja kas to juz byla kompletna kpina z ludzi....

  • 7. Data: 2009-04-27 15:26:59
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    albert pisze:

> [...]
    > wzorem innych krajow jakos nie obniza wciaz cos nowego wymyslajac, a
    > likwidacja kas to juz byla kompletna kpina z ludzi....

    kpiną to jest to, że ja płacę na utrzymanie kas, bo jakiś wieśniak nie
    może zapłacić przelewem.

  • 8. Data: 2009-04-27 16:16:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek Sołtysik pisze:

    > kpiną to jest to, że ja płacę na utrzymanie kas, bo jakiś wieśniak nie
    > może zapłacić przelewem.

    Kpiną jest myślenie że płacisz za kogoś.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-04-27 19:32:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Sołtysik pisze:

    > kpiną to jest to, że ja płacę na utrzymanie kas, bo jakiś wieśniak nie
    > może zapłacić przelewem.

    Jak jesteś prymitywnym bucem, który nie potrafi dbać o klienta, to po co
    w ogóle zakładasz działalność?

  • 10. Data: 2009-04-27 20:41:00
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    spp pisze:

    > Kpiną jest myślenie że płacisz za kogoś.

    no faktycznie, kasy to prezes utrzymuje z własnej kieszeni.