    From: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo Heyah Prepaid
    Date: Sat, 20 Oct 2007 13:42:35 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 13:35:03 +0000, mariusz napisał(a):

    > To jednak nie wyklucza tego, że Piotr może odnaleźć sprawcę.
    > Wystarczy zgosić sprawę na Policję, która powinna uzyskać numer telefonu
    > ktory został doładowany przy pomocy skradzionego kodu. Mając numer można
    > łatwo namierzyć położenie osoby, która z niego korzysta - a co za tym
    > idzie ZŁAPAĆ ZŁODZIEJA. Ewentualnie można zablokować telefon w sieci po
    > numerze IMEI lub obserwować działania telefonu o tym numerze. Być może
    > złodziej korzysta z jednego telefonu i wklada do niego czasami inną kartę
    > SIM, która pomoże go namierzyć bezproblemowo (gdy to karta abonencka).
> [...]

    Aha, można również po uzyskaniu numeru złodzieja od Policji znaleźć jego
    wyciąg połączeń. Kontakt z wszystkimi numerami z którymi się połączył na
    pewno doprowadzi do sprawcy. Jeżeli korzystał z usług typu PREMIUM SMS
    przy pomocy tej karty, to również można odnaleźć sprawcę. Należy
    skontaktować się z właścicielem numeru PREMIUM (4 cyfrowego) i uzyskać od
    niego informacje na temat obsługiwanej oferty. Przykładowo ktoś może
    wykupić dostęp do płatnych stron erotycznych przy pomocy kodu z PREMIUM
    SMS. Wtedy należy skontaktować się z właścicielem strony, który w swoich
    logach lub logach serwera powinien mieć zapisany numer IP złodzieja. Mają
    numer IP kontaktujesz się z operatorem dostarczającym łącze owemu
    użytkownikowi (złodziejowi) i uzyskujesz od niego dane personalne. Jeżeli
    łączył się przy pomocy proxy sprawa wygląda nieco bardziej skomplikowanie.

    Wymienione przeze mnie sposoby wymagają nieco czasu, lecz są w 90%
    skuteczne. Jeżeli jesteś zdeterminowany to możesz osiągnąć cel. W
    świecie elektroniki nie ma anonimowości :)