  • Data: 2007-10-20 13:35:03
    Temat: Re: Oszustwo Heyah Prepaid
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 14:44:21 +0200, Maciek napisał(a):

    > Okazałeś się wyjątkowo naiwny. Firma nie może odpowiadać za głupotę
    > użytkowników. Nic nie wskórasz. Możesz zgłosić sprawę na policję. Z tym, że
    > użytkownik Heyah zapewne nie zarejestrował imiennie swojej karty sim, zatem
    > jest to szukanie igły w stogu siana.

    To jednak nie wyklucza tego, że Piotr może odnaleźć sprawcę.
    Wystarczy zgosić sprawę na Policję, która powinna uzyskać numer telefonu
    ktory został doładowany przy pomocy skradzionego kodu. Mając numer można
    łatwo namierzyć położenie osoby, która z niego korzysta - a co za tym
    idzie ZŁAPAĆ ZŁODZIEJA. Ewentualnie można zablokować telefon w sieci po
    numerze IMEI lub obserwować działania telefonu o tym numerze. Być może
    złodziej korzysta z jednego telefonu i wklada do niego czasami inną kartę
    SIM, która pomoże go namierzyć bezproblemowo (gdy to karta abonencka).
    Można również po znalezieniu numeru przez Policję poszukać sprawcy w
    internecie na własną rękę, być może znajdzie się aukcja tegoż numeru lub
    gdziś ten numer został zapisany. Jeżeli przykładowo został on sprzedany na
    Allegro to droga również prosta - kontakt z nowym właścicielem i uzyskanie
    danych personalnych sprzedawcy. Amen :)