  • Data: 2015-12-05 21:53:19
    Temat: Re: Ostatni w tym kraju niech zgasi swiatlo.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-12-15 o 21:35, ????? pisze:
    > Wyjaśnij po polsku, jak przyjęcie 170 zł (zapewne zwrot jakichś kosztów)
    > dowodzi uzasadnionego przewidzenia, że Twój przyjaciel/kolega/znajomy
    > podejmie działania niezgodne z prawem.

    Spieszę z wyjaśnieniem. Na zdrowy rozsądek, ów przyjaciel, gdyby miał
    uczciwe zamiary, to by na swoje nazwisko otworzył działalność, a nie na
    kolegę. Kolega co do zasady w takim wypadku dopuszcza się co najmniej
    tzw. firmanctwa.

    > Lub inaczej czy ów "przedsiębiorca" dysponował wiedzą i doświadczeniem
    > życiowym, iż jego pełnomocnik dokona przekrętu na 1,4 miliona w VAT (czyli 6
    > milionów zł obrotu w dwa lata).

    Faktycznie. Mogło być 10 milionów.

    > No dobra, daję pilotowi wycieczki paszport i dowiaduję się, że ktoś z moim
    > paszportem wysadził Pentagon.

    A co to ma do rzeczy. Normalnym następstwem udostępnienia komuś
    paszportu nie jest posługiwanie się nim jako swoim. A następstwem dania
    pełnomocnictwa i niekontrolowania tego jest prowadzenie przez niego
    działalności.

    > Lub jadąc Audi A8 poza miastem widzac funkcjonariuszy policji (w m.in.
    > kamizelkach taktycznych) zatrzymuję się na ich żądanie, po czym dostaję
    > młotem w głowę i jestem więziony 2 lata.

    Jak popełniasz przestępstwo, to w sumie tak - choć czemu młotkiem po
    głowie mieli by walić.

    > To jutro widząc policję mam się zatrzymac, czy spier...ać??

    Zatrzymać.

    > I jeszcze mnie przekonaj, że jakaś urzedniczka w US przez dwa lata nie
    > notując wpłat z tytułu VAT nie dała d... i teraz sobie znalazła winnego, bo
    > przecież urzędnicza d... to jest co najwyżej dla naczelnika, ale nie dla
    > sądu.

    A US wie, ile powinien zapłacić?