eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOsoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ... uiszczać odszkodowanie? › Re: Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ... uiszczać odszkodowanie?
  • Data: 2002-03-02 19:22:23
    Temat: Re: Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ... uiszczać odszkodowanie?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MAX wrote:

    > "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > umowy

    > Art. 1: Ustawa reguluje zasady i formy ochrony praw *lokatorów* (...)
    >
    > Art 2. ust. 1. pkt. 1: lokatorze - należy przez to rozumieć najemcę lokalu
    > lub osobę używającą lokal na podstawie innego tytułu prawnego niż prawo
    > własności.
    >
    > Czyli chcesz powiedzieć, że ustawa wykracza poza swój zakres przedmiotowy?

    Czy chcesz zatem powiedziec, ze ustawy nie stosuje sie w omawianym
    przypadku ?

    > Może źle zrozumiałem, ale czy wg Ciebie osoba (np. bezdomny), która obejmnie
    > w posiadanie pusty lokal objęta jest hipotezą art. 18?

    Wrocimy do bezdomnego, gdy skonczymy sprawe konkubinatu + dziecka

    Zapoznalem sie teraz z ustawodawstwem Stanu Victoria , Australia
    dotyczacym zawierania umow najmu.
    Zapoznalem sie tez z ustawodawstwem niemieckim dotyczacych warunkow
    jakie musi spelniac lokal mieszkalny.

    I sprawa jest trywilna.
    Wynajmujacy nie moze dyskryminowac najemcy ze wzgledu na rase, wyznanie,
    plec, stan cywilny
    a pewnie i wiek, wyksztalcenie itd.
    A zatem urodzenie przez matke dziecka nie moze stanowic podstawy
    wypowiedzenia umowy najmu.
    A potem wkracza juz kodeks rodzinny i ochrona praw dziecka i prawo
    dziecka do zamieszkania z ojcem.

    A z ustawodawstwa niemieckiego, a takze i polskiego.
    Nalezy okreslic stan techniczny mieszkania i powierzchnie uzytkowa.
    Jezeli powierzchnia mieszkania umozliwia zamieszkiwanie 2 osob + dziecka
    to aby uniknac pozwu z tytulu dyskryminowania najemcy,
    nalezy umozliwic ojcu dziecka zamieszkanie
    a wysokosc czynszu podniesc proporcjonalnie do zwiekszonych kosztow ,
    zwiazanych z uzytkowaniem mieszkania przez dodatkowa osobe ( ustalenie
    nowej wysokosci czynszu z uwagi na okolicznosci, o ile beda uzasadnione,
    na drodze sadowej).

    Nalezy sie liczyc, ze podniesienie czynszu bedzie nieuzasadnione, gdy
    jest licznik wody, gazu, swiatla, c.o.

    Nalezy rowniez rozwazyc prawo ojca do przebywania w miejscu zamieszkania
    dziecka i matki dziecka
    i prawo jego do wykonywania funkcji opiekuna dziecka.
    I te prawo sa niezalezne od zgody na zameldowanie lub nie.

    > Taaak.... Zapomniałeś tylko dodać, że w przypadku ustawodawstwa posługiwano
    > się nim w latach dwudziestych i trzydziestych ubiegłego stulecia (wyjątek
    > to konwencja z Mali z 61 roku)
    > Wtedy też pisano "spólnik" a nie jak obecnie "wspólnik"

    A czy wszyscy przedwojenni prawnicy juz odeszli z zawodu ?
    Jest wymowienie umowy o prace i bardzo powszechne.
    Gdyz taki jest standard ze boss rano wita pracownika i mowi ze od
    dzisiaj juz nie pracujesz.
    I jest to wymowienie.

    > A co do orzecznictwa - to dotyczyło ono prawa pracy, tylko że nie odnosi się
    > do obecnego KP, gdyż ten używa "wypowiedzenia".
    Ok.
    Jak cie radzi to mow wypowiedzenie.
    Wymowienie ma szerszy charakter, gdyz faktycznie stanowi wymowienie
    formuly wypowiedzenia umowy.

    > Czekam aż coś podasz....
    wyszukiwarka Google.

    > ;-)))))))))))))))))))))
    ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    W rozumieniu w Stanie Victoria.

    > Ustne poinformowanie najemcy o zamiarze wypowiedzenia jest bezskuteczne gdyż
    > ustawa wymaga formy pisemnej.
    Co nie przeszadza stronom na takie regulowanie stosunkow miedzy nimi,
    jakie uznaja za odpowiednie.

    > A to, na co się powołujesz, to jest to oświadczenie wiedzy a nie woli!
    Odwrotnie.
    Jest to oswiadczenie woli.
    Nie przesadzajmy i nie odbierajmy prawa skladajacemu ustne oswiadczenie
    do decydowania, czy sklada oswiadczenie wiedzy czy woli.

    > Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy tytułem prawnym do lokalu a
    > zameldowaniem.
    Widze ze juz zapomniales czego dotyczy przedmiot sporu.

    Najemca jedynie wystapil o zamneldowanie ojca dziecka.
    Nie ubiega sie tytul prawny typu umowy najmu w jego imieniu.
    Mozna mieszkac w mieszkaniu bez tytulu prawnego i uzyskac zameldowanie.
    I wtedy to zameldowania jest para-tytulem prawnym do zamieszkiwania w
    lokalu.

    To jest dla mnie dostateczny dowód, że nie skończyłeś prawa
    albo wyjątkowo słabo się przykładałeś.

    > I chyba używasz pojęcia "wymówienie"...
    Dokladnie.
    "wymowienie" jest bardziej rozpowszechnione na swiecie i mi odpowiada.

    > A to co poniżej napisałeś nie znajduje żadnego oparcia w obowiązującym
    > prawie.
    Nie mowi sie ponizej, ale powyzej.
    Bo ponizej niczego nie ma.

    Ale sam wiesz ze sprawa jest trywialna i do przeprowadzenia dokladnie
    tak jak napisalem.
    I o ile powierzchnia uzytkowa dozwala na zamieszkiwanie 3 osob, to brak
    przeszkod aby ojciec dziecka
    zostal zameldowany na okres taki jak bieg umowy najmu matki dziecka, z
    rocznym okresem zameldowania.

    Inne dzialania ze strony wynajmujacego nalezy uznac jako nic innego niz
    dyskryminowanie najemcy ze
    wzgledu na stan cywilny, stan rodzinny, wyznanie.
    I od razu nalezy sie zwrocic do trybunalu praw czlowieka o orzeczenie
    wydane w analogicznej sprawie z lat uprzednich.

    Standard niedyskryminowania najemcow ze wzgledu na stan cywilny, rase,
    wyznanie, itd. podlega szczegolnej ochronie w krajach demokratycznych.
    Forma konkubinatu jako jednostki rodzinnej zostala ustawowo dopuszczona
    jak i zalegalizowana.
    Zatem sytuacja prawna osob zyjacych w konkubinacie nie jest gorsza od
    osob po slubie.
    Co wiecej, w Europie ochrone prawna uzyskaly pary monogamiczne tworzace
    rodzine.

    Beda dalsze zapytania, komentarze, przesle zapytanie tak do Brukseli do
    komisji UE jak i do trybunalu praw czlowieka i komitetu ochrony praw
    dziecka.

    Dyskryminacja jest prawnie scigana tak w Europie jak i w Stanach,
    Australii, Kanadzie
    i twoj komentarz nic tutaj nie wniesie, ani nie zmieni.

    KONIEC DYSKUSJI
    Jacek