  • Data: 2010-12-28 16:02:13
    Temat: Re: Os. fiz. wstępuje w stos. najmu - Faktura VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Dec 2010, Maddy wrote:

    > Powinna być.
    > Umowa nie przenosi się na nowego właściciela nieruchomości automatycznie,

    Erm... Przenosi!

    Art.678 KC - najemca dostaje jedynie ustawowe *prawo* do wypowiedzenia
    umowy (poza rzadkimi wyjątkami z .2).
    Ale właśnie w tę stronę - umowa przenosi się "z automatu", modyfikacji
    podlegają jedynie zapisy o wypowiedzeniu, niejako "dodając" możliwośc
    wypowiedzenia na defaultach ustawowych.

    Jak to ustawodawca napisał: "wstępuje w stosunek"... :D

    > chyba że np. w umowie kupna-sprzedaży została zawarta taka klauzula
    > (widziałam taką umowę ale nie do końca jestem pewna czy to ma moc prawną).
    >
    > A swoją drogą jeżeli już nowy właściciel "wskakuje" do umowy na miejsce
    > poprzedniego, to jeżeli nie może/nie chce spełnić niektórych postanowień,
    > powinno się umowę aneksować.
    > Można np. zamienić fakturę VAT na rachunek.

    Słusznie.
    Niemniej zapis z umowy nie ma priorytetu nad ustawowym "wstąpieniem".
    W interesie nowego właściciela jest jedynie powiadomienie najemcy,
    że "wstąpił" i od dziś pieniadze należą się jemu.

    pzdr, Gotfryd