eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy... › Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata
    zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    Date: Thu, 17 Feb 2011 05:08:46 -0800 (PST)

    On 17 Lut, 12:57, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

    > Nie chodzi o to, że gnoje i złodzieje w dosłownym znaczeniu. Choć nie
    > przeczę, pobieranie tak wysokich opłat uważam za nie do końca uczciwe.

    Nieuczciwe to by bylo gdybys nie mial o tym wiedzy przed zawarciem
    umowy. Skoro wiedziales w co sie pakujesz to gdzie tu nieuczciwosc?

    > Chodzi mi jedynie o możliwość wycofania swoich pieniędzy z takiego
    > funduszu. Pomijając już nawet fakt, jak sugerowali przedmówcy, czy to
    > oszczędności całego życia, czy umowę się czytało czy nie, czy się
    > wiedziało co się podpisywało. Opłaty są rażąco wysokie, a te
    > towarzystwa (zapewne, a jakże!) są w stanie udowodnić, że takie muszą
    > być. Tyle, że taki na przykład bank też ponosi spore koszty, a jednak
    > nie odbiera swoim klientom ich pieniędzy.

    Ale bank wie, ze ma od ciebie pieniadze "na chwile" np. na ror czy
    lokate (a nie ma przeciez lokat 10 letnich) i tak ustawia swoj biznes
    zeby uwzglednic plynnosc depozytow.

    Tu masz doczynienia z funduszem zrobionym tylko i wylacznie po to zeby
    ludzie odkladali pieniadze na 10, 20 lub 50 lat. Tak maja zbilansowany
    biznes i dlatego zawieraja takie umowy.

    Dorosly czlowiek powinien wiec swiadomie wybrac co mu jest potrzebne i
    na co moze sobie pozwolic. Jesli ktos chce wpakowac swoje pieniadze na
    10 czy 20 lat w taka inwestycje to powinien tam pakowac jakies
    absolutne "resztowki" zeby nie bylo potrzeby wyciagania ich po 12
    miesiacach.

    > Żeby było ciekawiej, wyczytałem gdzieś stwierdzenie AEGON-u, że opłaty
    > likwidacyjne mają charakter zaporowy. Acha, czyli oni chronią klienta
    > przed nim samym, aby zbyt wcześnie nie wycofał swoich środków,

    Chronia swoj biznes i zawarta umowe. Jesli ja sie umawiam, ze mi cos
    "dasz" do korzystania i czerpania z tego pozytkow na 20 lat to chce
    miec wzgledna pewnosc, ze faktycznie dotrzymasz umowy bo od tego
    zalezy moj zysk.

    Ja rozumiem potrzebe ochrony praw konsumenta, ale nie rozumiem czemu
    uznajesz, ze bezwzglednie twoje prawa i twoje pieniadze sa wazniejsze
    niz ich prawa i ich pieniadze. Tylko dlatego ze sa bogatsi? :)
    Dlatego, ze sa bogaci to ty mozesz nie wywiazac sie z umowy, a oni
    musza?

    Recepta jest prosta - nie zawierac takich umow i juz. Na rynku jest
    tyle mozliwosci trzymania pieniedzy. A jedna rzecz warto sobie wbijac
    do glowy - umowe trzeba przeczytac, zrozumiec i wykonac jesli sie ja
    zawarlo. Nie ma ze boli.