eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy... › Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
  • Data: 2011-02-18 21:24:29
    Temat: Re: Opłaty likwidacyjne w AEGON i im podobnych - przez pierwsze 2 lata zabierają 99% wpłaconych pieniędzy...
    Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Lut, 21:55, BK <b...@g...com> wrote:

    > To, ze czegos zabronila UE nie oznacza automatycznie, ze faktycznie
    > bylo cos z tym nie tak. Zarowek tez zabronili.

    Ja nikogo nie oskarżam, czuję się jednak pokrzywdzony w zaistniałej
    sytuacji.

    Skoro umowa jest skonstruowana w taki sposób, że należy wpłacać
    składki obowiązkowo przez pięć lat, byłyby do przyjęcia jakieś tam
    opłaty likwidacyjne w tym właśnie okresie. A tymczasem oni zmuszają
    klienta, żeby trzymał u nich pieniądze przez jeszcze kolejne pięć lat,
    i to pod rygorem odebrania ich większości temu klientowi. Gdyby jednak
    doszło do konieczności przedstawienia przez fundusz szczegółowego
    rozliczenia, na co te pieniądze zostały spożytkowane (zwłaszcza w
    przypadku dużej kwoty, rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych),
    zasłoniliby się zapewne tajemnicą przedsiębiorstwa.

    Ty patrzysz na to z innej perspektywy, starasz się uwzględnić interes
    drugiej strony, uzasadnić konieczność tych opłat. I zapewne nie
    rozmijasz się zbyt mocno z prawdą, gdyż pewne koszty w tego rodzaju
    przedsięwzięciach są nieuniknione. Ja jednak patrzę na to z perspektyw
    szarego, zwykłego klienta, i z mojego punktu widzenia takie metody
    działania funduszy nie są ani sprawiedliwe, ani do końca uczciwe.