  • Data: 2007-10-10 12:22:33
    Temat: Re: Opłata egzekucyjna 2x wyższa od mandatu??
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Amrif pisze:

    > mam pretensje dlatego, iż uważam koszta jakie są wskazane za
    > niewspółmierne do tego jakie powinny zostać poniesione. Nie uważasz że
    > powino zostać wysłane pismo przez komornika jak to się dzieje w
    > większości przypadków? Po cholkerę jeździ za mną? Nie było mnie w domu
    > podobno 3 razy. Może wynajmie holel w mium mieście i za to też mam mu
    > zwracać? Wezwany na świadka do sądu mam prawo do zwrotu kwoty za
    > publiczny środek transportu. Dlaczego komornik może sobie jeździć
    > samochodem i ja mam za to płacić? Ostatnio jak miałem mandat do
> [...]

    Ustawa o komornikach sądowych szczegółowo reguluje koszty egzekucji.
    Za wszczęcie egzekucji komornik nalicza sobie minimum 1/10 średniego
    wynagrodzenia (obecnie właśnie około 200zł), choćby i jedyną jego
    czynnością było wysłanie listu poleconego.

    Ponadto przed wszczęciem egzekucji komornik nie ma obowiązku
    uprzedzania o niej dłużnika (byłoby to nawet niewskazane).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz