  • Data: 2010-12-01 21:45:11
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/1/2010 2:57 PM, Krzysztof wrote:
    > "witek" <w...@g...pl> napisał

    > A w jaki sposób Twoje działania zależą od moich decyzji?

    a w jaki sposób działania pracownika zależą od decyzji pracodawcy

    > Bo jej_nie_udzieli_tych dni.
    > Stąd.

    ciekawe na jakiej podstawie.
    szczególnie jak zakład pracy męża oświadczy, że mąż żadnych dni nie brał.

    > Ależ nie ma, ponieważ z tego prawa skorzystał w tzw. międzyczasie
    > współmałżonek pracownika.

    skorzytał?
    a może zamierzał skorzystać, ale nie skorzystał.

    > Zaświadczenia nie wystawia się przecież ot, tak na wszelki wypadek,
    > tylko z konkretnego powodu.
    > Tym powodem jest wniosek współmałżonka o udzielenie 2 dni wolnego w jego
    > zakładzie pracy.

    wiec zakład ci może wystawić zaświadczenie, że do dnia wystawienia
    zaświadczenia pracownik z urlopu nie korzystał.

    Żaden średniointeligentny kadrowy nie wystawi ci zaświadczenia, że do
    końca roku pracownik nie skorzysta.

    > Składając wniosek w tym samym momencie się rozmyśli?
    > Schizofrenik?

    a jakiś problem w rozmyśleniu się.
    Składam wniosek o udzielenie 2 dni, i donoszę zwolnienie lekarskie bo
    sie w tym samym czasie rozchorowałem.

    > Dziwne, że banki jakoś tego nie honorują.
    > Albo pracodawcy - żądając_zaświadczenia_od lekarza o tym, że kobieta
    > jest w ciąży.
    > Albo w końcu ZUS żądając_zaświadczenia_ze szpitala o odbytym porodzie.
    > Przykłady można mnożyć.

    Ależ mnóstwo razy honorują oświadczenia.
    Oświadczasz, że nie składałeś dyspozyji na wypadek śmierci w żadnym
    innym banku. Nikt ci zaświadczeń z "innych" banków przynosic nie kaze.

    Na większości formularzy łącznie z PIT oświadczasz, że podane dane są
    zgodne z prawdą.

    Biorąc urlop wychowawczy dostarczasz oświadczenie drugiego małżonka, czy
    korzystał z urlopu wychowawczego i w jakim zakresie.

    w zus też od cholery oświadczasz.

    chyba jest więcej oświadczeń niż zaświadczeń,

    > A idąc Twoim tokiem rozumowania wszędzie wystarczyłyby proste
    > oświadczenia podmiotów zainteresowanych, bo jest na to odpowiedni
    > paragraf w kodeksie wykroczeń.

    i tak właśnie powinno być. Zresztą w dużej mierze jest.
    Szczególnie dobrze funkcjonują one tam gdzie przepisy karne są sprawne i
    szybkie.
    Na PIT oświadczasz o swoich zarobkach. A nie przynosisz zaświadczenie o
    zarobkach.
    Uprzedzając twój sprzeciw: pit-11 jest dla ciebie, zebyś łatwiej mógł
    "oświadczyć",
    I jakoś nikt nie protestuje i wszystko działa. Dlaczego?
    Bo przepisy karne są szybkie, skuteczne i biją mocno po kieszeni za
    składanie fałszywego oświadczenia.

    jeśli sądy będą szybko i skutecznie karać za składanie innego rodzaju
    oświadczeń to zaświadczenia w zasadzie mogą zniknąć.
    I tak właśnie jest w krajach, gdzie wymiar sprawiedliwości jest
    skuteczny. Większość rzeczy załatwia się przez telefon i na gębę i
    wszystko działa.