eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOpakowanie ważniejsze od FV? › Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Date: Fri, 08 Feb 2008 13:43:31 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <fohinf$sqa$1@inews.gazeta.pl>
    References: <foh5tr$sc4$3@news.onet.pl> <foh6un$hm6$2@news.onet.pl>
    <foheo9$dn8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: epq230.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1202474543 29514 83.20.58.230 (8 Feb 2008 12:42:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Feb 2008 12:42:23 +0000 (UTC)
    X-User: mvoicem
    User-Agent: KNode/0.10.5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:515830
    [ ukryj nagłówki ]

    Nodles wrote:

    >
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:foh6un$hm6$2@news.onet.pl...
    >> Jednakże każdy konsument (czyli osoba kupująca rzecz w celu nie
    >> związanym z działalnością zarobkową), może reklamować towar nie na
    >> zasadzie gwarancji, tylko na zasadzie niezgodności produktu z umową.
    >
    > Nie jestem prawnikiem ale jestem konsumentem i mam wątpliwość dotyczącą
    > niezgodności z umową. Kupuję jakikolwiek sprzęt który w momencie zakupu
    > jest zupełnie sprawny, posiada takie funkcje i wyposażenie jak zapewniał
    > sprzedawca. Czyli jest zgodny z umową. Nigdy nie słyszałem żeby sprzedawca
    > w momencie sprzedaży gwarantował komuś bezawaryjność sprzetu przez jakiś
    > okres. Sprzet psuje się po pół roku czy roku. Na podstawie niezgodności z
    > jaką
    > umową moge go reklamować u sprzedawcy ? Sprzedawca ani ustnie ani pisemnie
    > nie zapewniał że sprzęt się nie zepsuje. Zapewniał tylko że jest to ten
    > model który
    > wybrałem i że jest zupełnie sprawny.

    Ja to rozumiem tak, że sprzedawca obiecywał taką a nie inną funkcjonalność.
    Sprzęt zepsuty nie ma takiej funkcjonalności, więc jest niezgodny z tym co
    sprzedawca obiecał.

    Ponadto ustawodawca był łaskaw domniemać że jeżeli sprzęt się zepsuje w
    ciągu 6 miesięcy od zakupu, to sprzedawca musi udowodnić że wada nie
    istniała w momencie zakupu.

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1