    From: "Flashi" <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Date: Mon, 10 Nov 2003 16:57:18 +0100

    Użytkownik "kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:boo70e$1pa7$1@foka1.acn.pl...

    > Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Warszaawie a nie na slasku przez kopalnie.
    >
    > Ale cen drukarek i kompów, o których wspominałeś zdaje się nie ustalała
    > Warszawam tylko "swoi"?

    no coz .. pol na pol to wina moich :D
    Aktualnie za przetargi odpowiada KW ktora zostala sztucznie stworzona aby
    "kierowac" gornictwem ... Niestety ludzie wybierani tam zostali wybrani
    raczej za zaslugi polityczne niz za zaslugi ekonimiczne lub kierownicze ...

    > I też źle? Może doprecyzuj kto ma sensownie zająć się zarządzaniem
    > kopalniami bo dyskusja jest ciekawa ale na razie czytam, że wszystko jest
    > "be" i nie ma rozwiązania innego niż zamknięcie nierentownych kopalń.

    Ratunkiem dla kopalni jest uwolnienie cen wegla ... czyli niestety wiaze sie
    to z wzrostem cen energi ... bo nikt mi nie wmowi ze mozna kupic 70mln t
    wegla (no 50-60mln dla energetyki) za granica z dnia na dzien albo nawet z
    roku na rok ...
    Dodatkowo jest tutaj miejsce na porzadna reforme urzednicza ... czyli cos
    jak reforma ktora przydalaby sie panstwu ... wywalenie kilkutysiecy
    urzednikow zwiazanych z gornictwem .. zlikwidowanie KW ktora jest tylko
    obciazeniem, a nie pomoca ... skonczenie z rownaniem w dol (tutaj uklon w
    strone mojego adwersarza ktory mowi o zamknieciu nieretownych kopaln:)...
    Jesli przy zlikwidowaniu kopaln zatrudnienie na wyzszych stanowiskach i
    stanowiskach zwiazkowych pozostala bez zmian to cos jest nie tak ... to jest
    blad slaska tak samo jak reszty polski ... reforma tak ... urzednicza
    reforma tak ... ale na miejsce urzedu z 1000 urzednikow stawia sie po cichu
    3 inne ktore zatrudniaja po 400 urzednikow ... Niestety ustawy i prawo
    okresla co mozna a czego nie mozna ...
    Wprowadzenie tak samo jak dla przedsiebiorstw ograniczenia kontroli (mam na
    mysli to ze aktualnie AFIR w firmie nie moze przebywac wiecej niz jedna
    kontrola i nie moze byc dluzsza niz tam iles dni). Na kopalni niema dnia bez
    kontroli ... zwiazane jest to oczywiscie z kolesiostwem ... bo przeciez nie
    moge zwolnic kontrolera bo to moj koles ... I nie mowcie mi ze takie cos
    jest tylko na slasku...
    W Polsce mamy teraz cos kolo 360 000 urzednikow .. wzrost o prawie 200 000 w
    ostatnich 10 latach ... przy gwaltownym spadku zadowolenia z obslugi... W
    gornictwie mamy podobnie ... Jednak ilosc tych urzednikow jest juz narzucona
    prawnie ...

    Najlepszym dla gornictwa bylo by zostawienie go w spokoju bez robienia
    Kompani Weglowych czy innych tego typu sztucznych firemek...
    Zlikwidowanie mozliwosci zerowania na kopalniach przez firmy takie jak
    WegloKoks czy WegloTransport ktore za nic biaza grube mld zlotych w skali
    roku ...

    Niestety telekwiatkowska i dziennikarze widza tylko protestujacych gornikow
    zapominajac o tym ze dzieki temu ze maja wegiel ze slaska moga ich ogladac
    ludze ... bez wegla Slaskiego naprawde skoczyloby wszystko w gore ...
    To nie jest tylko moje zdanie...