  • Data: 2003-11-10 18:42:03
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:boohqk$991$1@korweta.task.gda.pl...
    > tylko to nie gornicy sa tepi i zaklamani ... tacy sa urzednicy gorniczy a
    > zasadnicza roznica ...

    sa tepi i zaklamani, jak widac bo zamiast demolowac np katowice i wywozic na
    taaczkach tyh urzedasow to ich toleruja, na na bantytyzm przyjezdzaja do
    warszawy i przyspazaja sobie kolejnych wrogow

    > Oczywisce ze tam takze pracuja robotnicy ...
    > Myslisz ze to takie czeste ze o 3 rano przy -20stC musza cos robic ?

    nawet nie wiesz jak bardzo to czeste, poniewaz przy tych temperaturach te
    zlomy najczesciej sie psuja

    > To teraz pomysl ... Normalnie gornik do roboty o 5 z groszami wstaje zeby
    > dojechac do roboty na 6 na zjazdy ...

    spora czesc z robotnikow kolejowych wstaje duzo wczesniej, niektorzy aby
    dojechac na 7 rano do pracy wstaje o 4 rano, ponad 50% tych robotnikow ma
    wiecej niz 100 km do pracy a sa tacy ktorzy maja i 250 km

    > Pracuja w warunkach mocno narazajacych ich zycie ... Zaloze sie ze czesc z
    > nich z mila checia zamienili by sie na raj -20stC na swiezym powietrzu...
    > Ale to taka praca ...

    jasne 3kV jest przyjazne dla zdrowia, kilkadziesiat ton zelaza tez :)

    > I prosze nie porownuj pracy kolejarza z praca gornika (gornika mam na
    mysli
    > dolowego robotnika, a kolejarza to wlasnie tego robotnika o ktorym
    > napisales)

    a niby czemu, mozna to porownac wraz z ich pensjami

    > Nikt tutaj nie mowi o uprzywilejowaniu ... Tylko o zwyklym wyngarodzeniu
    za
    > nieludzka prace ...

    praca jak praca nikt nie mowi to u wysokosci wynagrodzen meritum rozmowy
    dotyczy nadmiaru kopaln

    > A powiedz mi co to ta Warszawa produkuje ze az tyle podatkow wplaca do
    > budzetu ?

    co? bardzo duzo, przedewszystkim pracy umyslowej ktora jest mimo wszystko
    jedna z cenniejszych

    > nie chodzilo mi ot to ze tylko dzieki gornikom ... jednak mocne podstawy
    > tego stwierdzenia istnieja ...

    jasne za komuny gornicy robotnicy i rolnicy tworzyli trzon narodu, jednak
    okazuje sie ze nie do konca tak to wylada

    > z tym sie zgadzam ... trzeba zamknac nierentowne kopalnie ... ale niech
    one
    > beda nierentowne w normalnych warunkach ekonomicznych a nie takich
    > sztucznych jakie mamy aktualnie w Polsce

    warunki sa jakie sa i niezaleznie od warunkow jest o pare kopaln za duzo, i
    nie mozna sztucznie windowac cen w gore tylko dlatego zeby nagle kopalnie
    zrobily sie rentowne