  • Data: 2015-09-04 13:40:55
    Temat: Re: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-04 o 13:31, J.F. pisze:

    > Chyba nie da rady - trzeba bedzie sporo dokumentow sprawdzic.

    To normalne. Trzeba sprawdzać. Tym bardziej implikuje to to, aby nie
    aresztować podejrzanego, skoro dopiero się sprawdza, czy mogło dojść do
    przestępstwa.

    > "Jak cie zlapali za reke - mow, ze nie twoja reka".
    > Zlapali nad trupem, z nozem w reku ? przeciez wyciagales a nie wbijales.

    Mogło tak być.Od tego jest sąd, aby szybko sprawę osądzić, a nie zamknąć
    delikwenta i przez rok się zastanawiać czy wyciągał, czy wciągał.

    > No, i tu jest wlasnie ryzyko.
    > Masz trupa, masz poszlaki ... i co zrobisz, jesli podejrzany naprawde
    > zabil, a teraz zobaczy, ze poszlaki mocne, to sobie wyemigruje ...

    Szybki proces, duża kaucja. Nie mam nic przeciwko temu, aby mordercy
    chodzili na wolności do skazania. Areszt ma być za realne ryzyko
    ponownego popełnienia przestępstwa, a nie tylko nawiązką szybkiej karym
    bo wyrok będzie za 3 lata.

    > No - u nich niekoniecznie. Duzy kraj, wyjedzie do innego miasta czy
    > stanu i spoleczenstwo wcale sie nie uwolni.
    > A jednoczesnie rosnie poczucie bezkarnosci ...

    Inny stan u nich, to jak inne państwo u nas ;)

    > Zamoznosci bogatego tak latwo nie sprawdzisz. I moze mu zostac za duzo.

    Ale i trudniej mu wszystko rzucić i zacząć życie "od zera".

    > No bo o tym dyskutujemy.

    Jego prawo się bronić. Jeśli mataczy, uznaję areszt. Nie uznaję aresztu
    "bo może mataczyć".

    > Hm, czasem jednak prewencyjnie wydaje sie slusznie.
    > Zatrzymujesz np takiego, co przyniosl wysoka kaucje, pytasz grzecznie
    > skad mial pieniadze,
    > wyjasni, sprawdzasz, po 3 dniach mozna wypuscic.
    > Nie zatrzymasz, to odwiedzi ciocie, wujka, znajomych, ktorzy potem
    > potwierdza, ze mu po 50 tys pozyczyli :-)
    > A jak chcesz mu udowodnic mataczenie?
    > Podsluch w komorke wmontowac, czy postawic w stan oskarzenia bo
    > odwiedzil ciocie wujka ... dla oskarzyciela w celu uzgodnienia
    > falszywych zeznan, a wg oskarzonego - w celu podziekowania za pozyczke :-P

    A co ma przyniesienie kaucji do mataczenia? To chyba zrozumiałe, że jak
    ktoś się wzbogacił na rozbojach, to pieniądze na kaucję będą z rozbojów.
    Niemniej jednak prokuratorskie dowody to przecież coś innego niż "o,
    proszę, miał na kaucję".

    --
    Liwiusz