    Subject: Re: Ograniczenie operacji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Mon, 15 Mar 2021 17:01:07 +0100

    W dniu 15.03.2021 o 11:06, J.F. pisze:

    > Ale czy to przestrzeganie, czy strach,

    Raczej po prostu ludzie rzczywiście mieli poczucie, że trzeba czas kupić
    i na chuju stanąć, żeby służby zdrowia nie przewrócić.

    > czy ... no jak dlugo mozna nie
    > pracowac - tydzien, miesiac ?

    Tym bardziej jak władza ma w pompie i p.o.remier tłumaczy grupie ryzyka,
    że żadnego wirusa nie ma, więc trzeba się gromadzić...

    > Z drugiej strony - znajoma w banku pracuje, jak jej biuro zamkneli w
    > marcu, tak do tej pory nie otwarli.
    > Ona akurat moze swoja prace zdalnie robic, a kierownictwu sie tak
    > spodobalo, ze nie wie, czy otworza, i czy przypadkiem pomieszczen juz
    > nie przeznaczyli na cos innego.

    Wbrew pozorom całkiem nie mało korpo tak się praca zdalna spodobała, że
    już wiadomo, że zostanie w jakimś zakresie.

    > Tez - ale jednak go znalezli.

    U nas też znajdują. Lekarze dostają nakazy pracy w sanatorium.
    Oczywiście znaczy to że nie będzie ich w zwykłych szpitalach, stad
    "zalecenie" ministra do nfzu, żeby odwołać planowe leczenie. BTW - co za
    tchórze - żadne "zalecenia" - ministrze bądź mężczyzną i wydaj
    "polecenie" a nie zwalaj potem winę na lekarzy.

    > No i to co pisza - respiratory tam mieli, ale wiele innego szpitalnego
    > sprzetu - nie.
    > Wiec nadaje sie tylko dla pacjentow bez innych powiklan.
    > Trzeba byc zdrowym, aby lezec na narodowym :-)

    Dokładnie - znajoma pisała, że jest dobrze, bo na narodowy ją zawieźli;)

    > Ale dzieki temu mozna uwolnic w szpitalu lozko dla bardziej
    > potrzebujacych - jak np potrzebuje regularnych dializ ..

    Nie bardzo. Bo lekarz do tych dwóch łóżek jest jeden... Problem nie w
    łóżkach a w "niech jadom!"

    > No to moze jednak ten Narodowy potrzebny,

    To niestety tylko przekładanie z kieszeni do kieszeni. Ten medyk co jest
    na narodowym to go nie ma w tym szpitalu gdzie był wcześniej. Pre saldo
    nic się nie zmienia.

    > a szpitale powinny tam odsylac
    > odpowiednich pacjentow, zamiast walczyc z policja o "brak miejsc".

    No ale tam przyjmowali tych, co wcześniej wypisywali do domu:P

    > Gdzies tam jest kwestia respiratorow - nie wiem ile ich maja, ale tez
    > nie wszyscy pacjenci potrzebuja.
    > I tak te respiratory w ARM wydaja mi sie troche glupie ...

    Wcale nie głupie. Dłuższy łańcuszek, to bardziej rozmyta odpowiedzialność.

    > Niekoniecznie, maja jednolitych pacjentow i duzo łozek - to mozna dobrac
    > ilosc personelu wedle potrzeb.

    Czytałeś wymagania. Oni tam zdrowych biorą.

    > Gdzies tam wczesniej slyszalem, ze wojewoda wydawal nakazy pracy ... ale
    > to chyba do wszystkich szpitali.

    Znów wydają.

    --
    Shrek