    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Office XP OEM - licencja [EOT]
    Date: Sun, 20 Jul 2003 11:23:18 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.132

    Użytkownik wer napisał:
    > Gdzie na plytce albo w programie masz numer programu?
    > Wpisujesz ten numer z licencji. To jest numer licencji, a nie programu.
    > Kupujac program nabywasz nosnik i podrecznik obslugi, ale dysponowanie
    > trescia zawarta na nosniku i w podreczniku jest obwarowane licencja.

    Nabywam cały pakiet i jest przy nim numer seryjny programu.
    Przy instalacji prosi mnie o numer seryjny.... *produktu*,
    a nie licencji.
    Ale niech tam! Niech Ci przez chwilę będzie, że prosi o numer
    seryjny licencji i że nabywam licencję.

    To jak się ma to do Art. 53.

    Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania formy pisemnej
    pod rygorem nieważności.

    oraz do ustawowego wygaśnięcia licencji po 5 latach ?

    > Prawo autorskie odnosi sie do tresci, a nie do formy w jakiej to
    > dostaniesz. Jesli zwali mi sie plytka z legalnym windows, ale mam
    > licencje, to moge sciagnac to z sieci, z warezu. Jesli zainstaluje ten
    > warez to bede mial legalne windows, bo mam na to licencje.

    Nie. Będziesz miał pirackie windows, z wpisanym numerem seryjnym innego
    oprogramowania.

    > Zreszta jak kupujesz ksiazke, to czy mozesz w dowolny sposob wykorzystac
    > jej tresc? Nie. Z ksiazka, czyli egzemplarzem mozesz zrobic co chcesz,
    > ale tresc jest chroniona.

    Ale mogę ją dowolnie sprzedać i programy NIE są z tego wyłączone.

    > Kupowanie programu ma miejsce wtedy, gdy sprzedajacy, przewaznie autor
    > dziela przenosi na Ciebie prawa majatkowe do dziela i Ty dysponujesz
    > tymi prawami. Autor ma prawa osobiste do dziala, ale nie moze juz
    > czerpac pozytku ze swojego dziela, albo korzystanie jest ograniczone.

    Zwrot "kupując program" użyłem potocznie, a cały czas mówimy o kupowaniu
    egzemplarza programu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza