  • Data: 2010-11-22 08:47:38
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upadłej firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-22 09:24, Robert pisze:
    > Mam pytanie do kogo zgłosić chęc odzyskania weksla in-blanko od firmy która
    > jest postawiona w stan upadłości. Firmy nie działa jest syndyk i śedzia
    > komisarz do którego można zglaszać wierzytelności ale nie bardzo wiem czy to
    > dotyczy weksli i w jakiej formie nalezy to zgłosić. Weksel był zabezpieczeniem
    > do umowy z biurem turystycznym.
    >
    > dziekuję za pomoc lub sugestie Robert

    Napiszę tak: wekslami zajmuje się od około 10 lat i jeszcze nie
    spotkałem się ze sprawą (na policji, w sądzie), aby komuś odebrać weksel
    in blanco wbrew jego woli. Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś taką
    skutecznie przeprowadzoną sprawę mi pokazał.

    W Twoim przypadku, jeśli roszczenie, które weksel zabezpieczał, jest
    już spłacone, może po prostu porozmawiaj z syndykiem i poproś o zwrot.

    Chyba że weksel ma już kolega prezesa i wypełni go na siebie na 100
    tysięcy. Bo - jak sądzę - o takich szczegółach jak wpisanie remitenta,
    dodanie klauzuli nie na zlecenie, podanie daty wystawienia weksla itp.
    to nie zadbałeś?

    --
    Liwiusz