  • Data: 2010-11-22 14:13:35
    Temat: Re: Odzyskanie weksla in blanco od upad³ej firmy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-22 15:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeszcze można próbować pojechać po linii 276kk - w sumie w takiej
    > sytuacji ktoś ma dokument (weksel) którym nie ma prawa rozporządzać, a
    > odmawia jego wydania.

    Taka sama linia obrony - zgubiłem, zniszczyłem, nie mogę znaleźć...

    I najważniejsze: z czego wynika brak prawa rozporządzania wekslem?
    Nie ma przepisu, który by nakazywał oddanie weksla po spłaceniu
    roszczenia, tę kwestię zostawia się do uzgodnienia między stronami,
    oprócz oddania weksel można jeszcze zniszczyć, czy unieważnić i
    pozostawić w "papierach".

    --
    Liwiusz