  • Data: 2003-11-23 00:04:41
    Temat: Re: Odwolanie od wezwania do zaplaty PKP
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bez dyskusji zostal mu wypisany protokol.

    Heh w tym fachu jest taka generalna zasada, ze formalnosci dopelnia sie
    szybko, sprawnie i bez zbednych dyskusji.

    > Nie staloby sie tak gdyby nie
    > wreczyl mu legitymacji.

    Owszem stałoby się, ale przy uzyciu funkcjonariuszy SOK i Policji. W
    przypadku spowodowania opoznienia pociagu kosztowałoby to dodatkowo ponad
    300zł
    (abstrahuję od tego czy opłatę nałozono słusznie bo mnie tam nie bylo).

    > Znam ten artykul... Ale wedlug mnie okazanie, wglad do dokumentu i
    > wynotowanie nie sa tozsame z wreczeniem go kontrolerowi...

    Owszem, nie są tożsame. Tym niemniej pasazer ma obowiazek okazywac dokument
    w sposob umozliwiajacy odczytanie wszystkich potrzebnych kontrolerowi danych
    (tzn. nie wystarczy machniecie i schowanie z powrotem do kieszeni - "no
    przeciez okazalem")

    > Mozna to zrobic jedynie przez grzecznosc. Ja sam osobiscie nigdy nie daje
    > dokumentu "do reki" kontrolujacemu. I wcale nie czuje sie przez to
    "chamem"
    > jak to okresliles.

    Jezeli ktos siedzi pode mna i trzyma w rece dowod obracajac mi w nim kartki
    podczas gdy ja pisze wezwanie to dla mnie jest to oczywisty przyklad braku
    elementarnej kultury i szacunku. To tak jakby mi mowil w twarz "zlodzieju
    je***ny nic Ci do ręki nie dam".
    Nie mowie tu o przypadkach rutynowych czynnosci kontrolnych kiedy np.
    sprawdzam czy legitymacja szkolna jest na odwrocie prolongowana - wowczas
    nawet nie chce jej brac do reki bo i po co. Chodzi mi konkretnie o sytuacje
    zwiazane z wypisywaniem wezwan do zaplaty.

    pdr
    Olo