  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od mandatu za brak (przy sobie) biletu PKP
    Date: Mon, 10 Dec 2007 00:47:56 +0100

    Użytkownik "Lucash" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fjhu4s$pup$1@inews.gazeta.pl...

    > wartości 82 zł chyba nie ma sensu... Będę wdzięczny za porady co do formy
    > treści takiego odwołania oraz jakie dokumenty złożyć. Aha... mam kserówki
    > wszystkich złożonych przeze mnie dokumentów z reklamacją. Oryginały
    > biletów
    > zostały przesłane do PKP zgodnie z ich żądaniem. Czy w takim razie wezwać
    > PKP do przysłania mi oryginalnych biletów, czy do odwołania do sądu
    > wystarczą kserówki i wskazanie, iż oryginały są w posiadaniu PKP wraz z
    > oryg. treścią złożonej reklamacji?
    >
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Jeśli reklamację wysłałeś poleconym ZPO, to trzymaj potwierdzenie
    odbioru. Jeśli zwykłym poleconym to zareklamuj go za jakiś miesiąc, aby mieć
    czarno na białym, że reklamacja dotarła. Jeśli listem zwykłym i nie masz
    potwierdzenia, to jesteś tak samo mądry, jak PKP, które odpowiedź przesłało
    Ci w taki sposób.

    Najlepiej czekać na pozew i w razie czego powołać się na złożoną
    reklamację, która pozostała bez odpowiedzi. Na zaczepki firm windykacyjnych
    nie odpowiadać i liczyć, że upłynie dość krótki w tym wypadku termin
    przedawnienia. W przypadku złożenia reklamacji jest to o ile dobrze pamiętam
    rok + 3 miesiące.